Pris på Big Pilot?
#1
Hej IWC eksperter.

Som nævnt i anden tråd, er fruen og jeg pt på weekend tur i Zürich. Og hvilken fantastisk ur-by Zürich er Icon_smil

Knap var vi landet i lufthavnen før de første ure røg på armen Icon_hello Icon_hello

Nå, men jeg har tidligere skrevet at min primære interesse var for visse modeller - men som nævnt stoppede vi forbi IWC's egen butik i lufthavnen kort efter vi var landet. Og her mente ekspedienten at jeg ganske enkelt skulle prøve IWC big pilot - som sagt så gjort, og jeg var ganske enkelt solgt!!!

Jeg har tidligere ikke overvejet at Big Pilot kunne være en mulighed, da jeg ganske enkelt gik ud fra at uret var for stort - men boy was I wrong Icon_cool Icon_party Icon_love

Jeg fik ligeledes lov til at prøve Big Pilot i IWC's flagstore på Bahnhofstrasse, sammen med den limited edition udgave Le Petite Prince. Begge super lækre ure, og en størrelse der ganske enkelt passer perfekt. Super lækker bære komfort......og bestemt ikke for stort til mit håndled.

Men eftersom jeg ikke tidligere har haft Big pilot i mine overvejelser har jeg heller ikke rigtig nogen idé om hvad en fornuftig pris på dette ur er? Og jeg ville derfor høre om der er nogen der kender til hvad et Big pilot gerne skulle koste? Godt nok nævner alle sælgere at priserne på IWC er faldet med 8%, hvorimod de i resten af europa er steget 7% grundet franc'ens himmelflugt - men jeg har alligevel på fornemmelsen at priserne er en smule højere hernede end hvad en Big pilot ellers koster......??

I butikkerne er jeg blevet givet en pris på cirka 92K for Big Pilot, og det virker ikke som om at der er meget mere at forhandle om (dog har jeg ikke direkte forhandlet og spurgt ind til rabatter, men udelukkende den generelle pris).

Virker dette som en ganske fornuftig, eller helt-hen-i-vejret pris for en Big pilot? Specielt med de nye listepriser efter franc'ens stigning? Og vil man nødvendigvis regne med at priserne er en smule højere hos IWC's egne boutiques end hos en sædvanlig AD - eller burde det være lige omvendt?
Svar
#2
Hos Mads (timetowatch.dk) kan du får et "nyt" 5009 til 72000.
Svar
#3
Det glæder mig, at du nyder urbyen Zürich. Der er noget at se og prøve i lufthavnen men især i Bahnhofstrasse.
Hvad koster en Big Pilot? Ifølge Ace Jewelers i Amsterdam, som er AD, er listeprisen 13.800 € svarende til ca. 102.000 kr. Du kan få en ubrugt i Tyskland til 8950 € eller ca. 66.500 kr.
http://www.chrono24.de/iwc/fliegeruhr-bi.../index.htm

AD og IWC's egne butikker holder samme listepriser, men jeg gætter på, at det er nemmest at hente procenter hos AD'erne.

Nyd lørdagen i ur-mekkaet !
JK
Svar
#4
Danbs Skrev:Hos Mads (timetowatch.dk) kan du får et "nyt" 5009 til 72000.

jk Skrev:Det glæder mig, at du nyder urbyen Zürich. Der er noget at se og prøve i lufthavnen men især i Bahnhofstrasse.
Hvad koster en Big Pilot? Ifølge Ace Jewelers i Amsterdam, som er AD, er listeprisen 13.800 € svarende til ca. 102.000 kr. Du kan få en ubrugt i Tyskland til 8950 € eller ca. 66.500 kr.
http://www.chrono24.de/iwc/fliegeruhr-bi.../index.htm

AD og IWC's egne butikker holder samme listepriser, men jeg gætter på, at det er nemmest at hente procenter hos AD'erne.

Nyd lørdagen i ur-mekkaet !
JK

Tusind tak for de meget hjælpsomme svar. En besparelse på 20K ved at tage enten til Århus eller Munchen lyder godt nok en smule voldsomt i forhold til listepriserne på Big Pilot. Hold da helt ferie!!

Tvivler stærkt på at forhandlere og IWC kan matche de priser hernede med diverse rabatter. Godt nok vil jeg gerne give lidt ekstra for at få købs-oplevelsen fra en IWC boutique, meeeeeeen at betale 25% mere for det er måske lige i overkanten Icon_rolleyes Icon_cool

Dagen idag står på lidt sight-seeing i byen, men eftersom de fleste butikker har lukket søndag bliver der nok mulighed for at tage endnu et kig i et par af ur-butikkerne hernede Icon_cool
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)