Citat: Så må, om ikke alle, så næsten alle Rolexværkerne følge med. 42 - 45 timer gangreserve er en falliterklæring for luksusure.
Jeg ved, emnet her tilhører under "smag & behag" men men... Jeg har nu aldrig mødt en seriøs
urinteresseret person aka "urnørdt" som den 40 til 45 timers gangreserve havde forstyrret.
Og vi behøver ikke at tale om "luksusure", kun om mekaniske klokker med den nævnte gangreserve.
Det har været teknisk muligt at producere ure med pæn længere gangsreserve længe men bortset fra nogle få (ikke særlig storsælgende) mærker og modeller, er urproducenterne ikke i gang med produktionen af disse.
Hvorfor ?
Efterspørgsel og behov er minimale.
De som ikke kan leve med den her skandaløs formørket teknisk falliterklæring, køber vist et quartzur, så som begge kritikere af gangreserven her
har gjort.
Og dog, nye idéer skal prøves af. Hos Rolex skeer det ved at sende en Tudor - prøvebold ud.
Men jeg lytter gerne, både de velargumenterede tekniske og praktiske forklaringer og endnu mere de følelsesmæssige, irrationelle.
Shoot !
Cheers - John
PS. Grimme er de i
billederne og personligt kan jeg ikke klare integrerede lænker, men la´ nu os se hvor grimme urene er IRL... Alt og alle ser grimme og suspekte i denne slags spionbilleder. Tudor laver grove "pseudo tool watches i retrostil" og netop denne designmæssige er elsket af folk så vidt jeg forstår.
Vent og se