Svar: 6
Tråde: 1
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 9
Hej,
Jeg har i længere tid læst med herinde og vil gerne sige tak for mange timers spændende læsning (:
Jeg skriver nu mit første indlæg, da jeg har brug for jeres hjælp.
Jeg har netop købt et Hamilton militær ur (måske lidt et impulskøb), som hverken sælgeren eller jeg ved ret meget om. Han har fået det efterset af urmager, som mente at uret stammede fra 50'erne, da uret er stødsikkert. Jeg har forsøgt at google mig til mere information om uret, og jeg er stødt på denne side:
[url]"http://www.vad" o
nclick="window.open(this.href);return false;">http://www.vad[/url]ärdenvärd.se/s/930012/hamiliton-vintage-herrearmbandsur-ca-1970/
Det kunne meget vel være det ur, som Lauritz.com har dateret til ca. 1970. Men Lauritz er måske (nok) ikke de rette at spørge.
Jeg kan derudover ikke finde ure, som er identiske med mit. Jeg håber derfor, at nogle af jer kan give mig flere informationer om uret.
VH.
Rasmus
•
Svar: 1,636
Tråde: 46
Modtaget Likes: 21 i 10 svar
Givet Likes: 1
Jeg er mest interesseret i, hvad sælger har tildækket på billede 2.
Uret er ret lækkert!
•
Det er vidst min skyld, at der er den sorte firkant i hjørnet på billede 2. Jeg har "klippet" billederne fra Chrono24, og jeg gætter på at firkanten stammer fra forstørrelsesfirkanten.
Urets diameter er forresten 37,6 mm, hvis det kan hjælpe i opklaringsprocessen.
•
Svar: 29
Tråde: 3
Givet Likes: 0
Long shot.
Se post #3:
http://forums.watchuseek.com/f7/hi-new-m...40800.html
Det er fra '81.
http://militarywatchbuyer.com/american-w...-post-ww2/ Skrev:Hamilton manufactured this timepiece during the early to mid 1980s for the US Army.
It was manufactured to the US specifications MIL-W-463748, that meant it had to display the radiation symbol on the dial, due to the radioactive content for the luminous material. On the caseback the specification reference can be seen along with another reminder of the radioactive element.
Price Paid: £100+
Igen fra tidlig 80'er.
Ved ikke om stemplet på din indikerer at det er fra '79. Måske en form for "prototype" for de to ovenstående. Dog passer størrelsen ikke så godt på din, det er sært at den er større end 36mm. (MÅSKE! er det en dårlige kopi/redail af en art..)
Jeg har selv dette
(til salg) fra '75:
http://s14.postimg.org/jykmeweo1/1099417...0830_n.jpg
•
Svar: 543
Tråde: 51
Modtaget Likes: 572 i 178 svar
Givet Likes: 671
Rasmus - dine billeder loader ikke, så det er en kende svært at give god feedback
Hvis uret er identisk med det fra Lauritz ville jeg lige checke det med eksperterne ovre på MWR. Jeg er ikke Hamilton ekspert, men der ringer en alarm klokke hos mig når jeg ser den "Lauritz skive" den minder mig om noget franken/fake jeg har set ovre på MWR. Også Lauritz bagkassen får mig til at være lidt nysgerrig idet ord dept, er "Ordnance Department" og OC betyder at det er et 7 til 9 stens (jewel) værk der sidder i. Som jeg forstår det er "ord dept" og "OC" brugt til afslutningen og lige efter anden verdenskrig, skivedesign fra Lauritz-uret stammer fra de senere modeller f.eks model GG-W-113(AFAIK).
Uret som Benny henviser til har den korrekte militære bagkasse med den fulde inskription. Kassen er så vidt jeg husker "parkenized" og er some man ser ikke med skruebagkasse men er "front loader".
Jeg håber ikke mine bange anelser er korrekte - men som sagt - check lige med eksperterne på MWR.
/L
PS et billede af værk og fixed bars (?) ville være godt.
•
Billederne er opdateret, så du kan se uret. Jeg har også forsøgt at oprette en tråd på MWR.
Uret er heldigvis købt hos en forhandler, og må sendes tilbage, hvis det konstateres ikke at være ægte.
•
Der var ingen tvivl på MWR. Der er tale om en kopi. Formentligt fra Vietnam.
Jeg har skrevet til forhandleren, og går ud fra at han vil tage uret retur.
Tak for hjælpen!
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Godt du fik det afklaret. Så bliver det spændende at se hvad forhandleren svarer?
•
Svar: 29
Tråde: 3
Givet Likes: 0
rlj Skrev:Der var ingen tvivl på MWR. Der er tale om en kopi. Formentligt fra Vietnam.
Tak for hjælpen! 
Tænkte det nok. Øv os. Håber de tager det tilbage.
•
Svar: 543
Tråde: 51
Modtaget Likes: 572 i 178 svar
Givet Likes: 671
rlj Skrev:Der var ingen tvivl på MWR. Der er tale om en kopi. Formentligt fra Vietnam.
Tak for hjælpen! 
np - drengene på MWR er konger mht fake spotting. Jeg håber du holder "militær-modet" oppe på trods af denne lille sag, KimT og jeg skulle gerne have een at sparrer med i fremtiden
/L
•