Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Det er alt for meget og bør klart tjekkes/reguleres.
Og velkommen til
•
Svar: 474
Tråde: 40
Modtaget Likes: 5 i 4 svar
Givet Likes: 6
Ta en tur til en urmager med det. Urmagern vil kunne justere det til nogle par +\- sekunder om dagen. At det taber 1 minut om dagen er alt for meget, Så du bør måske at overveje et servicetjek af uret. Men lad en urmager kigge på det . Hvor når har det fået servicer?
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
Og, find en urmager som er selv lidt af en urnørdt eller vant til at se dem dagligt som kunder.
Ellers kan du blive forklaret at "når du nu ikke vil have et dejligt billigt quartzur, må du leve med stor afvigelse" og evt. betale hver gang urmageren åbner bagkassen et par hundreder.
Derfor, en af de her anbefalede, Bo Mølback, Krognos, Halse eller hvem det så kunne være.
Dit ur kan justeres tæt på +/- 0 sek hvis du har det samme opførselsmønster, har f. eks. uret på 24/7, eller lægger det ca. i samme tid på og tager det på samme tid hver dag etc.
Urene kan justeres tæt på præcist, men, den måde du går med uret er altid årsagen til de et par sidste sekunder per døgn.
Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !

)
•
Svar: 668
Tråde: 13
Modtaget Likes: 136 i 103 svar
Givet Likes: 8
Jeg har ofte oplevet at ejere af eksklusive ure er for forsigtige når uret trækkes op, man er bange for at overbelaste uret. For bedste nøjagtighed er det vigtigt at uret trækkes helt op hver dag, der er ingen risiko for overbelastning og man kan tydeligt mærke når det "støder" imod. Det kræver altså ikke den udvidede kædestrammer-eksamen for at regulere et PAM 183
Mvh.
P.N.
•
Svar: 1,471
Tråde: 49
Modtaget Likes: 274 i 158 svar
Givet Likes: 118
Inden for 10 sekunder er acceptabelt og helst max 10 sekunder i døgnet, men med lidt held kan det justeres inden for et par sekunder i døgnet. Men jeg kunne forestille mig at uret skal have service med sådan en meget stor afvigelse som det leverer nu.
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
COSC-grænserne passer mig rigtigt godt og heldigvis alt tikkende udstyr jeg ejer holder sig også indenfor de grænser (Average daily rate: −4/+6)
Cheers - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !

)
•