præstation af næste renoverings projekt ( jaeger lecoultre )
#1
Uret er jaeger lecoultre fra 60'eren. Værkt er i rat god stand og urkassen er også i god stand, men en lille sparsom polering få det Icon_smil. På Skiven er der nogle fingre aftryk og nogle par pletter som jeg tror man kan rense med noget sæbe vand.men hvis der nogen andre urmager herinde som kan komme med nogle ideer til at få skiven pænere end den er nu, så er i meget velkommen til at komme med god råd. Men nu lidt billeder :smil

İmage İmage İmage
Svar
#2
Flot ur - blive spændende at se resultatet Icon_smil
Svar
#3
Hej

Renovation betyder, at smide væk eller affald, ikke noget med renovering. Icon_e_surprised

MVH Peter
İmage
Svar
#4
Jeg mente renovering
Svar
#5
misiu Skrev:Jeg mente renovering

Det er jeg sikker på de fleste var klar over Icon_e_smile

Super flot ur.
Svar
#6
Det bliver spændende at se når du er færdig med det Icon_e_smile
vh Hans Henrik
Svar
#7
Som de andre synes jeg også at det bliver spændende at se dit resultat, men uden at kunne bidrage med noget ifht. skiverenovering - men jeg er jo heller ikke urmager Icon_e_wink
Svar
#8
Ja. Jeg glæder mig til at gå i gang med det Icon_razz. Som sagt, den største udfordring er skiven. Det er lidt mærkeligt at der er fingre aftryk på skiven. Men nu er uret også de der 50 år gammelt, så det har nok været igennem mange hænder. Men værket og urkasse er i pæn stand og det skal lige siges at uret har kostet mig 1500 kr. Så det var lidt af et kup synes jeg
Svar
#9
Glæder mig til at se det færdige resultat, som nogle nok har opdaget har jeg en svaghed for JLC Icon_smil
Mvh
Morten
Svar
#10
inden du renoverer skiven så prøv at lad Peter Halse eller Lars (begge urmagere der skriver herinde) rense den, hvis fingrene sidder i lakken kan en rensning af skiven fjerne det (renser lakken af så det gule forsvinder), så holder du det originalt og det er ikke ret dyrt.

Mvh. Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)