Ejer nogen et Ingenieur ref. 3239?
#1
Hej alle,

I jagten på det næste ur er jeg faldet over denne model. Jeg syntes det ser absolut fantastisk ud! Minder meget om mit gamle Gerald Gentas gamle designs, og selvom jeg ved det er stik modsat mange andre urenthusiaster, så kan jeg faktisk godt lide at uret er udstyret med et ETA-værk som en blind urmager i Thailands jungle kan skrue i og servicere til ingen penge. Det tillader mig at bruge mit ur uden konstant at skulle tænke for meget over hvad jeg udsætter det for.

Så, er der nogen af jer der ejer det, har set det i virkeligheden, eller på anden måde har noget at tilføje på godt og ondt?

Lige et link:

[url]"http://professionalwatches.com/2013/04/review-iwc-ingenieur-automatic.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://professionalwatches.com/2013/04/ ... matic.html[/url]
Svar
#2
Jeg har ikke selv modellen, men jeg synes, det er en super Ingenieur model, du har kig på. Jeg har en ref. 3227, som jeg er meget glad for. Den er lidt større i diameter 42,5 mm mod 40, så vidt jeg husker. Hele konceptet bag Ingenieur serien var jo at lave ure, som var ekstremt beskyttet mod magnetisme. Det opnåede man med en ekstra indpakning i en blødjernskasse. Der har i de senere år, været forskellige Ingenieurmodeller med glasbagkasse. For en Ingenieur-fundamentalist som mig er det ikke "rigtige" Ingenieurer Icon_e_wink . Det ved jeg godt det store IWC publikum er ret lige glade med, men jeg er glad for, at IWC igen laver en Inge med blødjernskasse.
Godt valg!
JK
Svar
#3
3239 er da med lukket bagkasse og blødtjern så vidt jeg husker..

Fed model, det klæder uret godt med kronebeskytteren og det er en god størrelse.
Har selv 3227eren, som jeg dog ville foretrække hvis jeg blev sat til at vælge. Værket, rariteten og skiven er mine argumenter.
Lever i min egen lille dykkerklokke..
Svar
#4
peterkaa Skrev:3239 er da med lukket bagkasse og blødtjern så vidt jeg husker..
Ja, netop! Det er det, jeg er glad for.
JK
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)