3536 - stål eller titanium
#11
Janus2312 Skrev:Har den i stål, hvis du vil se den kan du sende mig en besked, bor forrest på Amager. Men et fedt ur, i begge materialer! Og så foretrækker jeg i øvrigt at bære mit på gummirem.

Kan det passe jeg så dig på den lokale kaffebar under Elmene?

Torben
Svar
#12
Janus2312 Skrev:Og så foretrækker jeg i øvrigt at bære mit på gummirem.

Det fungerer også glimrende!
JK
İmage
Svar
#13
Drikker som regel kaffe flere gange dagligt på øen, så det er klart en mulighed, at du har set mig Under Elmene...
Svar
#14
jk Skrev:
Janus2312 Skrev:Og så foretrækker jeg i øvrigt at bære mit på gummirem.

Det fungerer også glimrende!
JK
İmage

Synes faktisk det ser en del bedre ud på gummi!
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
#15
Hej

Tak for jeres input.

Gummi versus lænke, så er jeg generelt med til en rem og dermed nok også til Gummi. Dog synes jeg typisk at de 3536 der er til salg udbyde med lænke og sjældent også med gummi, så der det muligt at få fat i en gummirem til 3536'eren - måske gummiremme fra nogle af de eksisterende dykkere kan bruges ... eller?

Ja, jeg er godt klar over at 3536'eren et en fint sykke IWC historie, og jeg synes faktisk ikke nogle af de dykkere de efterfølgende har produceret, ret designmæssigt har været på højde med den. Finder også 3536'en federe/sjovere end en Sub, da det er mere afdæmpet (specielt i titanium) i sin fremtræden.

Nu er 3536'eren vel ikke et super gammel ur, men hvordan er situationen mht. service og reservedele? Ved godt at værket er ETA baseret, men man vil vel helst skifte ud med original IWC stumper, hvis det skulle være nødvendigt?

Mvh
Jens
Svar
#16
jensebhansen Skrev:... så der det muligt at få fat i en gummirem til 3536'eren - måske gummiremme fra nogle af de eksisterende dykkere kan bruges ... eller?

Nu er 3536'eren vel ikke et super gammel ur, men hvordan er situationen mht. service og reservedele? Ved godt at værket er ETA baseret, men man vil vel helst skifte ud med original IWC stumper, hvis det skulle være nødvendigt?

Mvh
Jens

Det er bestemt muligt at finde en gummerem til en 3536'er. Som du kan læse i indlægget fra IWC-forumet (link herunder), er der flere modeller, som passer remme sammen.

http://www.iwc.com/forum/en/discussion/6812/

Der vil ikke være problemer med at servicere uret i mange, mange år.

JK
Svar
#17
Hej JK

Takker. Kom til at tænke på om sådan en gummirem ikke er ret ukomfortable om sommeren, hvor jeg kunne forstille mig at den ville klæbe til huden?

Mvh
Jens
Svar
#18
Jeg foretrækker faktisk gummirem om sommeren og finder det ikke generende på nogen måde Icon_razz
Svar
#19
Helt enig. Gummiremmen er prima i varmt vejr.
JK
Svar
#20
Om sommeren er mit 3719-18 på gummirem en klar vinder. Det er samme gummirem som til 3536. Har dog aldrig flyttet gummiremmen over på mit 3536, det må prøves en dag Icon_e_smile
Vær opmærksom på at bestille spændet i det rigtige metal, hvis du går den vej Icon_e_smile

Selv foretrækker jeg stål versionen, lidt mere bling måske, men også mere rig på detaljer i kraft af skiven og de skiftevis børstede og polerede overflader.
Lever i min egen lille dykkerklokke..
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)