Vintage ure
#1
Godaften alle.
Jeg har tænkt på hvilke små vintage mærker der er "værd" af kigge efter. Tanken er kommet til mig efter jeg har købt et zodiac.

Vh Jesper.
Svar
#2
Calle86 Skrev:Godaften alle.
Jeg har tænkt på hvilke små vintage mærker der er "værd" af kigge efter. Tanken er kommet til mig efter jeg har købt et zodiac.

Vh Jesper.

Hej Jesper

Egentlig et meget bredt spørgsmål.

Hvilken stil og pris går du efter? Kan se dit Zodiac er lidt dress. Er det samme genre du leder efter? Og hvilke størrelse går du efter? De er jo gerne mindre, når vi taler vintage. Og jeg formoder, at du ikke mener Omega, da det svar er lige til højrebenet.

Jeg har tre vintage ure: Tissot PR516 GL fra '72; Omega Seamaster 600 fra midt 60'erne og et Rolex GMT fra '75. Forskellig stil og forskellig pris.

Men jeg kigger jævnligt efter Tissot på den svenske tradera; og er også begyndt at se efter noget Hamilton rundt omkring, da jeg synes de har nogle fine modeller.

Mit Tissot:
İmage

Et Hamilton, jeg synes designmæssigt ser spændende ud:
İmage

Jeg tjekker også jævnligt om, der skulle være noget spændende Longines eller Eterna. Senest faldt jeg over et triple date med moonphase fra Leonidas. Det så også spændende ud.

Reelt set får jeg ikke rigtig købt noget, da min prio ligger andetsteds lige nu. Og er fint tilfreds med mit Tissot, Omega og Rolex; men kunne da godt tænke mig et med sort skive (evt. Hamilton) og en triple date med moonphase.

Håber det giver lidt inspiration.

//Michael
Svar
#3
Mange tak for svaret. Jeg savner netop inspiration da jeg har to omega og to tissot i meget forskelig stil så vil da prøve og kigge lidt i den retning.
Det er ret svært at vurdere om jeg gør et "godt" køb når jeg ikke har den store erfaring endnu så det var en af grundene til at jeg spurgte ind til mærker.

Ang. tradera har jeg faktisk lige et spørgsmål.
Hvordan opretter man egentligt en profil der? Har forsøgt men da jeg skulle skrive postnummer ville den ikke godtage det tænker det er fordi adressen er uden for Sverige?

Fine ure du viser der.
Svar
#4
Calle86 Skrev:Mange tak for svaret. Jeg savner netop inspiration da jeg har to omega og to tissot i meget forskelig stil så vil da prøve og kigge lidt i den retning.
Det er ret svært at vurdere om jeg gør et "godt" køb når jeg ikke har den store erfaring endnu så det var en af grundene til at jeg spurgte ind til mærker.

Ang. tradera har jeg faktisk lige et spørgsmål.
Hvordan opretter man egentligt en profil der? Har forsøgt men da jeg skulle skrive postnummer ville den ikke godtage det tænker det er fordi adressen er uden for Sverige?

Fine ure du viser der.

Jeg har ærligt talt heller ikke den store idé om det er et godt køb; rent værdimæssigt. Jeg går mere efter min mavefornemmelse, om jeg synes de er det værd for mig. Krydret med lidt eBay/Google søgning, så jeg heller ikke bliver decideret snydt. Men i dette prisleje kan det jo ikke gå helt galt. Certina er der for resten også muligheder. Der er et fint/sjovt et til salg på Tradera med grøn skive.

Helt generelt bruger jeg faktisk ikke rigtig Chrono24 til disse ure. Eksempelvis et tilsvarende mit Tissot er i hvert fald dobbelt så dyrt der.

Tradera:
Du opretter en FOREIGN USER profil. Når du klikker "bli medlem", så kommer der øverst til højre en mulighed for at klikke foreign user. Det står med lille font str, så du skal nok lige lede efter det.

Mener, at det kræver, at man også opretter PayPal. Tror min oprettelse tog 1-2 dage, hvor jeg virkelig ventede spændt, da jeg VILLE have mit Tissot, som var til salg samtidig. Men det lykkedes.

God jagt Icon_e_wink
//Michael
Svar
#5
Mht. Tradera kan der være problemer selv om man angiver en korrekt Paypal adresse. Jeg ved at nogle her fra DK har måtte kontakte deres support for at blive oprettet.

Mvh. Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
#6
Wittnauer kan være et godt bud på det du efterspørger efter min mening.

Her mit tidligere.

İmage
Svar
#7
Jeg har selv på det seneste, kigget en del på mærket Universal.
Og i særdeleshed på deres model, Polerouter. Det er flotte vintage ure med en spændende historie.
Mvh Palle
Svar
#8
Palleurup Skrev:Og i særdeleshed på deres model, Polerouter. Det er flotte vintage ure med en spændende historie.
+1 til Polerouter
Svar
#9
Tak for alle svarene. Vil kigge lidt vidder og skal selvfølgelig nok smide en tråd op igen når der er kommet nyt ur i kassen.
Svar
#10
Jeg har et gammelt Polerouter fra 1955, som stopper med at gå nogle gang. Var forbi Ravnkilde (Østerbro) for at få det lavet, men de kunne ikke skaffe reservedele (vidst nok en roter??). Er der andre urmagere I tror kunne klare opgaven eller er uret dødt for evigt?
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)