Mit gamle omega par.
#1
Fik lige lyst til at dele et billede med jer.

İmage[/
Svar
#2
Fint par, dejligt at se noget vintage Omega for engangs skyld Icon_e_smile
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
#3
Flotte ure og enig med Thomas i at vi ikke ser nok vintage generelt herinde Icon_e_wink
Svar
#4
Tak for de rosende ord. Er også ret godt tilfreds med de første "rigtige" ure i min samling, vil gi jer ret i at der er for lidt vintage ure her.
Det er uden tvivl vintage ure der fanger mig mest (omega) og der skal nok komme flere i samlingen.
Ville gerne ha et dress ur med hammerværk lige som det jeg har bare med dato.
Svar
#5
KimT Skrev:Flotte ure og enig med Thomas i at vi ikke ser nok vintage generelt herinde Icon_e_wink

Hej,

Jeg samler selv ure og udelukkende vintage, men er holdt helt op med at poste herinde, gider simpelthen ikke.
Der oftest kun een eller max to personer som kommenterer vintage indlæg med mindre det er Rolex vintage, og der kommer aldrig gang i vintage forum debat på den måde.

Der kommer faktisk flere kommentarer på et indlæg om et dødsygt mainstream Seiko dykker ur (undskyld hvis jeg fornærmer Seiko ejere, det er ikke meningen) end der kommer
på vintage indlæg. I min optik bliver forummet lidt ensporet når der primært vises og debatteres Rolex, Panerai, Oris.

Ikke at jeg ikke kan blive fasineret at et nyt lækker Rolex eller andet nyt dyrt ur, men det hele bliver lidt ensformigt.
Hvad med at oprette en undergruppe som hedder 'Vintage' for ure der er mindst 25 år gamle og dermed give vintage lidt mere fokus her på forummet, der kunne så igen være
nogle undergrupper opdelt på mærker som feks. Eterna, Omega, Certina, Tissot mm. Dette kunne være en måde at sparke gang i lidt vintage her på forummet.

mvh
Thomas
Svar
#6
Sjovt nok er min interesse for forum også forsvundet da snakken om vintage ure forstummede.

Vh baun
Svar
#7
Superlækre ure.

Jeg gad godt se flere vintage ure herinde. Men det kræver jo bare at folk kommer ud af busken.

Jeg poster nok en del seiko billeder og helt fair nok at ikke alle gider dem.

Jeg er bare imponeret over kvaliteten og komforten til så få penge.

Men pt er der bare ikke mange aktive vintage tosser. Kom nu

Vi ved at i har fede ure og sikkert en smartphone med et ok kamera....

Hvor gammelt skal et ur være før man kalder det vintage ?
Mvh Kim 
Svar
#8
Clock Skrev:Hvad med at oprette en undergruppe som hedder 'Vintage' for ure der er mindst 25 år gamle og dermed give vintage lidt mere fokus her på forummet, der kunne så igen være nogle undergrupper opdelt på mærker som feks. Eterna, Omega, Certina, Tissot mm. Dette kunne være en måde at sparke gang i lidt vintage her på forummet.
Jeg kan godt følge dine tanker, men jeg er 100% sikker på at yderligere et underforum vil bidrage til at aktiviteten falder, hvilket allerede ses på nogle af de underfora der er til stede på nuværende tidspunkt. Jo flere underfora aktiviteten deles ud på, jo mindre personer ser de forskellige indlæg, med mindre svar og debat til følge. I forvejen synes jeg der er for mange hvorfor jeg f.eks startede denne tråd <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://itstime.dk/urdebatten/viewtopic.php?f=4&t=6266" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=4&t=6266</a><!-- l --> for at se hvordan stemningen var ifht. lukning af dette underfora.

Vi kunne sagtens lave et separat forum til vintageure, men når folk der interesserer sig for vintage ikke skriver i det "normale" forum, hvorfor skulle de så skrive i et separat underforum? Man kan jo sagtens oprette alle de tråde man vil om vintage i de andre forum og jeg er ikke sikker på at jeg forstår hvordan det ville skabe mere "snak" om vintage bare fordi der er en anden afdeling til det? Vidste jeg der ville være masser af vintageaktivitet på et konkret vintageforum, kom det i løbet af 2 minutter.
Svar
#9
Avantismo Skrev:Superlækre ure.

Jeg gad godt se flere vintage ure herinde. Men det kræver jo bare at folk kommer ud af busken.

Jeg poster nok en del seiko billeder og helt fair nok at ikke alle gider dem.

Jeg er bare imponeret over kvaliteten og komforten til så få penge.

Men pt er der bare ikke mange aktive vintage tosser. Kom nu

Vi ved at i har fede ure og sikkert en smartphone med et ok kamera....

Hvor gammelt skal et ur være før man kalder det vintage ?

Hej,

På flere andre forum's er alder på et vintage mindst 25 år, men om det skulle være det her ved jeg ikke.
Tror at hvis der kom dedikerede grupper til vintage, ville interessen for at poste her vokse. Man føler som vintage salmer ikke at dette forum er tiltænkt vintage også (min opfattelse)

PS: jeg har faktisk et Seiko automatic vintage fra 1969, der spinder som en missekat Icon_razz

\Thomas
Svar
#10
Næsten hele det første år var der et dedikeret underfora til vintage, hvor aktiviteten var næsten ikke eksisterende, hvorfor det blev fjernet. Jeg er bange for at det samme ville ske igen Icon_e_sad
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)