Pingo, igen igen :-)
#1
Hej med jer andre Pingo elskere.
Jeg har haft dette dejlige ur siden jeg var soldat i 93, dog er det skiftet ud et par gange til samme model.
Jeg har både det originale JP2000-08E , samt den gyldne udgave.

Nu kan jeg se, at den store røde fluorescerende minutviser på JP2000-08E falmer og er blevet helt bleg i farven.
Er der andre der har oplevet det samme, og er det mon meget sollys der er skyld i det..?

Jeg synes ellers, at den røde farve på viseren højner det samlede indtryk af uret.

Lars Icon_e_smile
Svar
#2
Det er meget normalt, at den røde viser på Pingo falmer med alderen - jeg har set mange ure, hvor det forekommer !

Om det har noget med solen/lyset at gøre, eller om det blot er alder ved jeg ikke !!

Nyd dit ur og acceptér, at det er en del af dets "livscyklus" ! Icon_drinks
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#3
Her er et billede af den første generation, dette eksemplar produceret i 1991.
Jeg har ikke haft det fra ny, men det er tydeligt, at den røde farve på minutviseren er blevet svagere.
De såkaldt "Day-Glo"-farver falmer ofte meget, og det er også her sollyset som er årsagen.
Jeg synes, at det klæder uret, at det får denne patina.
Forøvrigt fandtes der også en tredje, sort udgave.
İmage
/
Kristen
Svar
#4
khbk Skrev:Forøvrigt fandtes der også en tredje, sort udgave.
/
Kristen


Den gad jeg godt have !! Icon_drunken
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)