"Skadede" kasser - før og efter.
Jeg faldt over en tråd på TZ-UK hvor snakken går vedr. skadede/ridsede urkasser og rep. af disse. I den tråd var der et link til en anden tråd med beskrivelse af forskellige reparationer og med før/efter billeder som jeg fandt interessante. Jeg tænkte at andre også ville finde det interessant og hvis man har tålmodighed til at læse hele tråden (6 sider) igennem, er der nogle meget flotte eksempler hvor de helt slemme skader er "svejset op" og efterfølgende poleret m.v. Især det med at der kan svejses materiale på slemme hakker og lign. hvorefter den originale finish kan reetableres finder jeg meget interessant. Jeg kunne dog godt tænke mig nogle meninger fra dem som har meget forstand på Rolex, om hvor godt et resultat det reelt er man ser på den Sub til sidst i tråden. Før og efter billeder af det pågældende Sub er også indsat under linket i dette indlæg for dem der ikke gider at læse hele den engelske tråd igennem Icon_e_wink

[url]"http://forum.tz-uk.com/showthread.php?216809-Lapping-machine-case-example-pics-on-page-3" onclick="window.open(this.href);return false;">http://forum.tz-uk.com/showthread.php?2 ... -on-page-3[/url]

Citat:Before

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage

During

İmage
İmageİmage
İmage
İmage

After

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
Svar
Flot arbejde.
Og så den famøse "MEN":
Kunne i given situation bruge reparationsmetoden for at få et dagligdagsur fikset men turde aldrig bruge den for et samlerstykke af højere værdi. Lidt akademisk påstand, når jeg næppe nogenside kommer at eje noget højere rangerende samlerhejs end min 5512 Sub Icon_mrgreen

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Imponerende håndværk!

Omega Seamaster Diver 300 M

Casio G-shock
Seiko 5 
Svar
Av for noget slemme skader. Så mit ur sådan ud tror jeg nok jeg ville fælde en tåre.
Flot renoveringsarbejde.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
dygtigt lavet!
Er det real McCoy??
/SK
Svar
Man skal være ret skarp med "svejseren" og styr på sine processer for være sikker på det ender pænt ud som her. Jeg ville ikke lade nogen gøre det med mindre de har meget stor erfaring i processen. Omvendt taler resultatet jo for sig selv. Er kassen så smadret som det er tilfældet her er der jo ikke så meget at miste.

Min største bekymring i at disse renoveringer ses oftere og oftere er, hvis det begynder at blive kutyme at få sine vintage Rolex shinet op på denne vis, så man pludselig ser NOS kasser på 30-50 år gl. ure. Det kan hurtigt blive en glidebane for at opnå top dollar for sit gl. halv smadrede Rolex og ulempen er, at det er så godt som umuligt at spotte disse udbedringer.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
Det er fandme blevet pænt! Men mister det ikke lidt vintage feel ved at blive så flot?
Svar
Jeg er enig i at det mister lidt "vintage feel" som du skriver Kristoffer, men der er også forskel på hvornår jeg ville finde en sådan omgang relevant. På det viste eksempel hvor kassen er smadret synes jeg det er fint, men på et vintageur med almindelige brugsspor kunne jeg aldrig finde på det. Fik jeg derimod lavet et kæmpe hak et af mine nyere ure og var jeg sikker på at det kunne laves noget nær perfekt kunne jeg godt overveje det.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)