Den gode lyd
#1
Hvad er den bedste lyd du kender fra et ur og hvilket ur?

Grunden til emnet er, at jeg nogen gange går og savner lyden af mit tidligere ur, et Sinn U1. Det havde en forholdsvis høj "tikken", som mit Breitling ikke har. U1´eren skulle bare i nærheden af hovedet, så kunne man høre de otte tik i sekundet. En behagelig lyd, som kunne virke en smule terapeutisk.
Det er ikke fordi, at jeg ville købe et ur for lydens skyld, men som alt andet kunne man forestille sig det som værende én faktor blandt mange.

M.v.h. Thomas
Svar
#2
2 lækre lyde jeg altid vil huske er.

1.Alarmen på "mit" JLC Master compressor Memovox. Icon_drool
2.når jeg drejer kransen på min MM600. Icon_cool Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#3
Lyden af den gamle rolex lænke når man ryster armen. Eksklusiv blik lyd.
Svar
#4
Nok de forbløffende høje lyde drejekransen på et Rolex samt klikket når de nye spænder lukkes.

Eller lyden af en Panerai som rammer en dørkarm....
Svar
#5
Kristofferj Skrev:Lyden af den gamle rolex lænke når man ryster armen. Eksklusiv blik lyd.

Selvfølgelig Kristoffer det er virkelig en ørehænger Icon_mrgreen
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#6
Den overlækre lyd, når jeg trækker mit speedmaster op.
Mvh Kim 
Svar
#7
Lyden af en springbar der skyder hen af bordet og ned på gulvet for at forsvinde ud af syne.
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Svar
#8
"I love the sound of Seiko in the morning".
Lyden af lænken på mit MM300.
Lænken og låsen på mit Datejust fra 1986 lyder også på en særlig måde, men netop mere "solid blik" .
/
Kristen
Svar
#9
OT ? Yes ! (og OCD ligeledes Icon_e_biggrin1 )
Kan dog i dette sammenhæng ikke glemme lyden af Du Pont lighteren som åbnes... Icon_cool (på trods af at det er snart en årti siden, jeg skodde det sidste smøg)

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#10
lyden fra Sub'en når jeg har armen under hovedpuden!! Humm Humm...
min datter elsker også at sove med min arm under hendes hovedpude( det har hun gjort siden hun var baby)
Fars pige!!
/SK
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: