Rolex 1680
Jeg faldt over denne 1680 på Chrono.dk uden Kyklop. Er den født uden den? Jeg synes ikke kan kan finde et svar på nettet! Det er kun af nysgerrighed jeg spørger ikke af mistillid eller fordi jeg står og skal købe den...Jeg studsede bare over det!

[url]"http://www.chrono.dk/produkter/ure/rolex/rolex-submariner-30" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.chrono.dk/produkter/ure/role ... mariner-30[/url]
PAM 351, Certina DS Action, Zenith Respirator(som trænger til en kærlig hånd) og Junghans fra 1950 arvet fra min oldefar....
Svar
Nej. Uret er født med cyklopøje men har fået skiftet pleksiglasset som er lavet for en 5513.
Sagen har ikke så stor betydning, kun æstetisk, smag & behag - agtigt Icon_e_wink

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Jeg synes nemlig det ser rigtig godt ud, selvom det ikke er originalt. Men tæller det ikke ned forhold til originalt pleksiglas i kenderes øjne( som man vel kan skifte tilbage til)
PAM 351, Certina DS Action, Zenith Respirator(som trænger til en kærlig hånd) og Junghans fra 1950 arvet fra min oldefar....
Svar
Enig. Noget kønnere uden kyklopøjet IMO Icon_e_wink
Svar
Nyt plexiglas koster, med montering, kr. 400 hos AD M.C.Mortensen (og sikkert hos mange andre ligeledes).
Nu gør det ingen forskel, hvilket glas der er. Uret er jo ikke et samlerstykke. Det nuværende glas er ligeledes en ægte Rolex reservedel. Og jo, glas uden cyklopøje gør indtrykket mere harmonisk & enkel også IMHO.

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Ellers et lækkert ur.
Mvh Kim 
Svar
Uret kan godt være et samlerstykke hvis det står tip top. Det plexiglas man får ved service i dag er ikke helt det samme (højde) som det oprindelige. Det er altså et spørgsmål om smag og behag og hvor originalt man vil have uret. Som jeg ser det må det trække lidt ned at der sidder et glas fra en 5513 på uret.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Meget et spørgsmål om smag. Jeg foretrækker personligt at urene er så tæt på originale som muligt, men har fuld forståelse for at nogle ikke synes om kyklopen og derfor får den fjernet eller skiftet glas. Jeg kan nu ret godt lide den og synes den ser godt ud på en meget "Rolexagtigt" måde Icon_e_wink
Svar
Kan se det er et 1680 glas, der sidder på, så det må have fået forstørrelsesglasset slebet af/ned. 5513 glasset har en anden domed facon, mens 1680 glasset er mere højt i siden og flad på toppen. Anyway er det ikke noget, der trækker ned for mig, ud over de 400-500 kr. det koster at få det skiftet. Det kan let rettes tilbage. Som vintage Rolex purist har jeg dog personligt en modstand imod modificeringer som disse, og kunne aldrig selv drømme om at gøre det. Men det er nu ikke noget, der får mig til at ligge søvnløs når andre gør det Icon_e_wink

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)