Dealbreaker eller?
Er der en specifik ting som bare gør at et ur ikke kommer til at havne i din urkasse. Har du f.eks. et krav om at du vil have en dato funktion på dine ure, er automatik en nødvendighed, eller vil du kun have ure med en bestemt form på urkassen? Hvad er dine overordnede krav til ure du vælger og er der en bestemt "turn off"?

Jeg er selv ret fleksibel og kan lide rigtig meget forskelligt. Selvfølgelig er der nogle størrelser jeg foretrækker frem for andre, men lige den med størrelse har vi vendt så mange gange, så jeg tænker udover det. Det eneste jeg selv lige kan komme på, er firkantede ure som jeg har det lidt svært med. Og dog....et Reverso kunne jeg nu godt tænke mig Icon_e_wink Når jeg sidder og tænker over det, kan jeg faktisk ikke lige komme på en konkret "dealbreaker" for mig. Hvad med dig?
Svar
Hvis vi ikke lige skal tale størrelse, så er f.eks. den politik omkring Breitling service en dealbreaker for mig, der ellers er frisk på det meste indenfor ure, men når der som jeg har forstået det går "Total service" i den ligemeget hvad uret fejler, så holder jeg mig langt væk.

Ellers kan jeg godt følge dig i din trang til noget Reverso, når man taler om et firkantet ur, men ellers vil jeg meget nødig låse mig fast, for i morgen kan det hele flytte sig til noget helt andet.

Vh. Michael
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
Miwes Skrev:men ellers vil jeg meget nødig låse mig fast, for i morgen kan det hele flytte sig til noget helt andet.
Alle mine udtalelser om smag i ure og hvad jeg ønsker mig som det næste, er lidt igesom når Tom Cruise får tildelt en ny opgave i Mission Impossible.
De selvdestruerer efter kort tid Icon_e_wink
Svar
Lav value for money er en deal breaker for mig,
Og så har jeg en pudsig tendens til at vælge noget "alle de andre" ikke går med,
Så det modsatte må nok også gå ind under deal breaker.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Øv så må jeg ikke deltage.
Svar
Jeg er på nippet til at sige dato - men har et på vej uden, såååå
Anders 

Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969
Svar
Hvad har du nu på vej Anders?
Svar
Der er jo altid undtagelser, men for det meste er dette dealbreakere for mig:

- Mindre end 40 mm (jeg foretrækker +43 mm)

- For lav vægt

- Ure fra visse producenter, fx Hugo Boss, Gant, DKNY, Diesel, Giorgio Armani, Marc Jacobs, Christina Watches og Skagen

- Total overflødig tekst på skiven såsom "Water Resistant", "Mechanical Movement" eller "Sapphire Crystal"

- Grafiske "brølere" såsom brug af en standardskrifttype eller manglende luft mellem ord på skiven. Fx bruger Mühle Glashütte "Times New Roman" på et af deres ellers super lækre dress-ure, og på skiven af det ellers virkeligt fede Borealis Seafarer står der "2000METERS" Icon_excuse

- Meget løs drejekrans

- Ujævn påføring af luminova

- Mismatchende farve på datofeltet i forhold til skiven
Venligst
Rasmus

"Alt ordner sig i morgen, er jeg sikker på..."
C.V. Jørgensen
Svar
@Over 14mm i højden...NO GO! ( nøøøøj hvor har jeg flippet mange ure videre, pga. højden)
Og det er jo slet ikke nødvendigt med så tyk en kasse, med mindre uret har lagkage chrono eller skal ned i min. et par kilometers dybde.

@ vægt... Max. 160-70 gram incl. lænke ( hvorfor skal de veje mere, som i ovenstående er det jo ikke nødvendigt)

@ over 40mm er unødvendigt (42mm kan måske gå an, hvis højden ikke følger med)

@ omverden skal se mig først... Ikke mit ur!

/Allan
Never argue with an idiot. 
They will only bring you down to their level and beat you with experience
Svar
Amehlbye Skrev:Jeg er på nippet til at sige dato - men har et på vej uden, såååå
Det skulle vel ikke være et PAM? Icon_e_wink
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)