Det ultimative "sommerur"?
#1
Jeg ser lige i en anden tråd at nogen mener at et hvidskivet Explorer er et fint "sommerur". Jeg havde nok selv en ide om noget med dykker/badning og farver.

Hvad er dine kriterier for det ultimative "sommerur" - og hvilke ure og modeller kunne det så være?

vh baun
Svar
#2
Jeg tænker det godt må være noget med farve. Seiko Orange Monster eller Omega PO orange?
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Svar
#3
For mig handler det ikke så meget om udseendet (bare jeg kan lide det)

Der hvor jeg er nu, skal det perfekte sommerur være robust og kunne være på armen hele tiden uanset om man er på land eller i vand.

Samtidig må det gerne være et luksusur (efter min mening) og være et jeg ikke behøver at bekymre mig så meget om. Så på min førsteplads til det bedste sommerur til MIG, er et helt klassisk Submariner.
Svar
#4
Jeg synes, at et sommerur skal være en Diver med farve på, så her er mine bud på på to fede sommerure fra henholdsvis Seiko og DOXA:

İmage


Synes især DOXA'en er piv fræk :

İmage
__________________________
De bedste hilsner
Lars Slettegaard

Omega Seamaster Diver 300 M

Casio G-shock
Seiko 5 
Svar
#5
Et sommerur for mig er et ur med gummirem - Derfor har jeg også gummi til de fleste af mine ure Icon_e_wink

Af mine ure tror jeg sommer-favoritten er mit Breitling. Farverigt (blåt) let (titanium) og på gummi.
Med venlig hilsen
Jesper

I kassen pt.:
Breitling SuperOcean A17360
Breitling Avenger Seawolf titanium E17370
Rolex GMT Master II 16710
Omega Planet Ocean 2200.50.00
Maurice Lacroix Pontos PT6048
Junghans Automatic cal. 651.10 (1969)
Svar
#6
Jeg kunne godt finde på at prøve et af Swatch's Sistem51 ure. Genialt koncept!
JK
http://www.swatch.com/zz_en/sistem51.html
Svar
#7
Så kom der en pakke med "sommertøj" til mit GMT Master !!

Ja, sommertøj er egentlig ikke helt rigtigt, idet det er meningen, at skiftet til PanAm farver skal være permanent - men lidt sommerligt ser det nu alligevel ud og skal i hvert fald være mit bud på "det ultimative sommerur" ! Icon_e_smile

Flere billeder følger ved senere lejlighed Icon_e_smile


İmage
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#8
Sommerur = Et dykkerur med farve:

İmage
Svar
#9
En diver udført i titanium som ikke gør det store væsen af sig på armen,
Monteret med en lænke med Quick Micro justering til når håndleddet hæver lidt i varmen. Icon_cool


Kan se at jeg ikke behøver at købe nyt ur. Icon_e_biggrin1
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#10
pbr Skrev:Så kom der en pakke med "sommertøj" til mit GMT Master !!

Ja, sommertøj er egentlig ikke helt rigtigt, idet det er meningen, at skiftet til PanAm farver skal være permanent - men lidt sommerligt ser det nu alligevel ud og skal i hvert fald være mit bud på "det ultimative sommerur" ! Icon_e_smile

Flere billeder følger ved senere lejlighed Icon_e_smile


İmage

Fedt tillykke med det eneste rigtige lynetteindlæg til GMT Icon_clap (Lige udover Fat Lady)

Mine kriterier til sommer ur er ikke meget anderledes end ellers da det er de samme ure jeg går med, og de gør sig alle godt på en solbrun arm med oprullede ærmer... Dog må det siges at PAM 243 gør det en lille smule bedre med sin vandtæthed, samt det maskuline look...

İmage
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)