Test foto af DS-2
#1
Her er der taget foto med en Canon 100mm Macro f:2.8, ris/ros modtages gerne


İmage
İmage
İmage

mvh Thomas . Clock
Svar
#2
Hej Thomas

Dejligt objektiv og så er du jo godt på vej og næste step bliver at lege med din lyslægning, der i sidste ende giver det gode resultat.

Du efterlyser lidt ris og ros og lad os tage ros først...dine billeder er skarpe, men mangler dybde og mere kontrast efter min mening, så det er mere leg med lys og skygge.

İmage

Vh. Michael
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#3
Hej Thomas

Med en Canon 100mm macro så er du ganske godt fra start. (Hov den kommentar kom også fra en anden mens jeg skrev) Icon_e_biggrin1

Jeg ved ikke om det er min skærm, den er gal med, men det ser ud til, at billedet er meget pixeleret. Hvilken opløsning er det i? Det ser også ud til, at der kunne være lidt "iso-korn" (det kan også være pixeleringen), hvilken iso-værdi har du på?

På det første billede, kan man i bunden af glasset se genskin. Det ligener en blå himmel og jeg gætter på, at uret ligger på et stykke papir og du anvender et vindue som lyskilde? Hvis genskin er bevidst, må det gerne (efter min mening) træde mere frem, så man bruger genskinnet som en bevidst effekt og evt. fanger et motiv heri. Tag 50 billeder af uret i forskellige vinkler og afstande og med forskellige blændetal, flyt evt. fokuspunktet undervejs. Lige pludselig er den der Icon_e_biggrin1

Mvh Thomas
Svar
#4
Tak for svarene og her er data om første billede:
İmage

Og ja, det er specielt belysningen som driller mig, har helt opgivet at bruge blitz med macro optik, også i lyskasse.
Har tænkt på om en ringblitz vil være det bedste til macrooptik?

mch
Thomas
Svar
#5
Ved produktfoto er der jo mange muligheder og løsninger, men hvis du vil ordentlige billeder gælder denne løsning.

Et ordentlig stativ, en lyskasse/telt og en fjernudløser til kamera...jeg bruger selv et billigt kabel til mit Canon 5D MarkII og et rigtig solidt Manfrotto stativ.

Kør med de manuelle indstillinger og helst fast hvidbalance...find rette Kelvingrader som ofte står på de lamper/pærer du bruger.

Reguler på din lukkertid og hold den faste blænde for så stort som muligt område med skarphed f.eks blænde f/16, du kan gå højere op på din 100mm makro, men den giver rigtig flotte resultater ved de f/16.

İmage

Glem en ringflash ved urfoto og hold dig til softbokse og lyskassen, det er løsningen.

Vh. Michael
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#6
Hej Michael,

Tak for dit svar, nu ved jeg mere hvilken retning jeg skal Icon_e_smile

mvh
Thomas
Svar
#7
Hej igen

Du kan sagtens skrue ned for ISO´en.

Hvis du ikke lige har en fjernudløser, så prøv med selvudløseren.
Prøv evt. også at lege lidt med en kraftig skrivebordslampe som lyskilde i forskellige vinkler og posistioner.

Mvh Thomas
Svar
#8
TH Skrev:Du kan sagtens skrue ned for ISO´en.

Hvis du ikke lige har en fjernudløser, så prøv med selvudløseren.
Prøv evt. også at lege lidt med en kraftig skrivebordslampe som lyskilde i forskellige vinkler og posistioner.

Mvh Thomas
HELT enig ISO 1000 er alt for meget, ned på ISO 100, masser af lys og fjern/selvudløser...
__________________________
De bedste hilsner
Lars Slettegaard

Omega Seamaster Diver 300 M

Casio G-shock
Seiko 5 
Svar
#9
Ja, jeg må ud og investere i et godt stativ, fjernudløser og noget fotolys.
Tak for de gode råd Icon_clap

Mvh
Thomas
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)