April konkurrencen - nu med resultat.
#1
Så blev det tid til April versionen af vores månedskonkurrence og denne gang skal man fortælle hvilket ur der var ens første og det der kickstartede ens urinteresse. Om det skal være med eller uden billede er helt op til dig og som vanligt skal man også vælge et nr. mellem 1 og 100. Listen med allerede valgte numre opdateres i bunden af dette indlæg og vinderen udtrækkes via Random.org når alle 100 numre er taget, eller onsdag d. 16 april.

Præmien er denne gang doneret af Omega Danmark, Black Polar Bear, Jan Ehlers og brugeren "Kamstrup"

İmage

İmage

Præmien indeholder:

Omega pen
Omega notesbog
Omega pin
Omega CD
BPB Iphonecover
Oris kasket
Oris T-shirt (Large)
Greg Stevens nøglering

NUMRE DER ER OPTAGET - SIDST OPDATERET D.16 APRIL KL: 15.04

1 - John
2 - Henrik A
3 - Morten Bekker
4 - Sub'erman
5 - Berg
6 - winther
7 - knudseninc
8 - Amehlbye
9 - hr.holm
10 - gmt-geek
11 - Jack
12 - Borgbjerg
13 - Dmoeslundk
14 - ibrene
15 - Hedegaard
16 - doxa300
17 - JJG
18 - Dam
19 - TioMalo
21 - p.sebastian
22 - JesperC
23 - Napstad
24 - Jediwannabee
25 - Calle86
27 - Stensbjerg
28 - Normann
29 - Ralle
31 - Palleurup
35 - bcmb
40 - Claus_K
42 - Frans
43 - Jeppe-Dahl
45 - Chris
47 - Bentzen
49 - RustyHead
50 - Kristofferj
51 - Slettegaard
54 - Miwes
55 - MikkelBA
56 - Lasse R
60 - fluxdon
62 - Avantismo
63 - jlhansen
64 - Jacob K
65 - JJ
66 - khbk
68 - Romario
69 - Andersped
71 - Laika
73 - jkjaers
74 - tach
75 - Fetsnaski
76 - Tomcat27
78 - TDN
79 - jernmand
81 - Danbs
83 - nicolaib
84 - Wenga
88 - Ruby over diamonds
89 - Mhangaard
91 - jladefoged
92 - hansur
97 - stenstrupigen
99 - CT-Watches.dk
Svar
#2
Rolex GMT II ref. 16710 - har desværre intet billede!

Nr. 15, tak Icon_e_biggrin1
Simon Hedegaard
Svar
#3
Jeg tager nr 2:-)


Det hele startede i 1984 (mener jeg) da min far havde været forbi hos Poul Halse. Han overraskede mig med dette ur, og jeg var meget stolt og glad for uret, en dag jeg aldrig glemmer. Lige siden har jeg været hooked på ure.İmage
İmage
Billedet er lånt fra nettet og uret har jeg desværre ikke mere.
Mvh Henrik A

Min YouTube channel, subscribe hvis du syntes: https://www.youtube.com/watch?v=CQ67JCUpNRw&t=7s
Svar
#4
Her var det helt sikkert dette Cartier Pasha der satte gang i "den onde spiral" Icon_twisted Et ur der stadig er i samlingen, og det tætteste jeg kommer på en keeper Icon_love

NR 83 til mig tak Icon_e_smile

İmage
Svar
#5
Et Omega Seamaster 1977. Brugte en formue som knægt på dette ur, men den glæde det bragte, var alle pengene værd idag. Jeg har det stadig og det ER en keeper Icon_e_smile

Jeg gætter på nummer 43 Icon_naugthy
Svar
#6
Jeg tager nr 17 - uret der startede det hele var et Cartier Santos, som jeg havde i næsten 10 år. Uret blev solgt i 2010 hvor jeg købte et Seamaster Bond 253180 i stedet.

Et billede af det solgte Cartier Santos
İmage

Et ur jeg nogen gange fortryder at have solgt - nok mest pga det nostalgiske i, at det var det første dyre mekaniske ur jeg købte. Størrelsesmæssigt er det mere et "dameur" i forhold til de ure jeg har nu Icon_e_wink
MVH Jesper
Svar
#7
Jeg fik mit Tissot i 1972 - har altid syntes, at ure var interessante.
Fik mit Rolex i 1986 - det var "uret" og jeg gik med det 24/7 i ca. 25 år.
Fik mit Omega i 2011 - NOS fra 1968. Det åbnede mine øjne for "gamle" ure.
Og mit SKX007 i 2012 - det henledte min opmærksomhed på "diver's", hvilket førte mig til MM300.
İmage
Jeg tager som altid #66.
/
Kristen
Svar
#8
Nr 73

Urinteressen blev kickstartet med et Omega Planet Ocean.... der faktisk sidder på armen nu! (skyder lige et billede og opdaterer) Icon_e_ugeek

İmage
Her er uret der startede det hele. Købt i England 100% inspireret af Sociologens indkøb samme sted.

Uret er muligvis ikke det mest specielle, og der er da kommet mange POer siden der er mere spændende, men dette ryger aldrig ud af kassen.... Det VED jeg at jeg ville fortryde senere
Med venlig hilsen
Jesper

I kassen pt.:
Breitling SuperOcean A17360
Breitling Avenger Seawolf titanium E17370
Rolex GMT Master II 16710
Omega Planet Ocean 2200.50.00
Maurice Lacroix Pontos PT6048
Junghans Automatic cal. 651.10 (1969)
Svar
#9
nr. 54

Jeg har godt nok tænkt meget over hvilket ur der for alvor startede det for umiddelbart var det et Omega speedmaster, men sådan rigtig rigtig må det blive mit Pam 87.

İmage

Vh. Michael
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#10
Nr. 19 tak.
Det første ur jeg fik var1966 (Sweet Jesus !!!) en Rolex Datejust årgang 1959 (ref. 6605) som bar mitzvah-gave fra min farfar. Uret har jeg stadigvæk, lænken er gone with the wind efter den blev helt færdigslidt. Og siden har galskabet bare kørt og kørt...

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)