Opbevaring
Endnu et "grønt" spørgsmål... Hvordan opbevarer I jeres ure? I bankboks, pengeskab hjemme, montre i stuen, eller måske gemt på loftet?? Icon_e_wink

Hvis I har det i en boks hvordan klarer I så udfordringen med en winder, da I jo mest har mekaniske ure? Icon_razz
Svar
Jeg har en boks men der ligger de ure som jeg ikke bruger.
Ellers ligger der pt et på stuebordet, på mit natbord og har også set jeg har lagt et ude i badeværelsets vinduet
Svar
Bankboks... Pisse bøvlet men eneste vej frem desværre, når vi lever i det land i EU, hvor færrest kan kende forskel på dit og mit Icon_head Watchwinders giver for mig kun mening, hvis man har perpetual calendar ure.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
Ingen windere her og altid bankboks. Jeg bor lige ved siden af, så det er ok.
Svar
Ok, så der er ingen større risiko ved at lade et mekanisk ur ligge stille i en boks i et år fx? For så er det jo oplagt med en bankboks.
Svar
Jeg har ikke særlig værdifulde ure, men har dem liggende i mit våbenskab og mere vil jeg ikke gøre ved den sag, men forstår da godt at de af jer der har en større samling af værdifulde ure, bruger en boks i banken.

Vh. Michael
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
Våbenskab hehe, så er der jo også en naturlig sikring mod hjemmerøvere.... jeg har nu ikke selv skydevåben, så jeg må hellere nøjes med en bankboks Icon_razz
Svar
"Skal du i boksen!"
İmage

Våbenskab/pengeskab er vel ca. det samme. Det holder narkomanerne og amatørerne væk, men kommer profferne forsinker det dem bare en smule.

Jeg synes i sig selv det er en sikkerhedsrisiko at debattere hvordan man sikrer sine værdier på et offentligt forum, så jeg tror jeg nøjes med at sige at jeg opbavarer mine ure sikkert Icon_e_smile
Med venlig hilsen
Jesper

I kassen pt.:
Breitling SuperOcean A17360
Breitling Avenger Seawolf titanium E17370
Rolex GMT Master II 16710
Omega Planet Ocean 2200.50.00
Maurice Lacroix Pontos PT6048
Junghans Automatic cal. 651.10 (1969)
Svar
Bankboks, både hvad angår urene og certifikaterne! Har kun ét ur hjemme ad gangen og det sidder om armen når det er ude.
Svar
Bankboks Icon_cool - Har dog oftest også et på armen og så en gang et enkelt mere derhjemme til at skifte med Icon_e_wink
Simon Hedegaard
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)