Køb af ur!
Jeg skriver på vegne af noget familie!

Han vil gerne høre jeres mening til køb af brugt Rolex frem for et nyt? Den model der han pt. har i tankerne er Rolex Submariner (no date) i sort. Han har set den ny til 41k. Hvad ville i gøre? (Her tænkes der på et fornuftigt økonomisk købt I tilfælde af videre salg på et tidspunkt)

Hvis I var i den prisleje - hvad ville I så investere i? Kom gerne med helt konkrete forslag. Han skal naturligvis ud at prøve det på armen først, men han er helt ny på markedet og vil gerne have inspiration.
Svar
Hvis det er den nye model uden dato ville jeg spare de ca 10k ved at købe en let brugt.

Det er normalt at de tager et tab fra ny pris, men køber du brugt (fuldt sæt) så plejer de at holde prisen nogenlunde eller stige lidt på sigt.

Ser først nu at han kan få en ny til 41k. Det er en ok pris . De billigste jeg har set brugt ligger på godt 35k.

Så max 6k sparet ved at købe en ny.
vh Hans Henrik
Svar
Køb noget let brugt og spar de ca 5.000 det koster at rykke folien af..... Det bliver uret ikke ringere af og hvis der er passet på det så er den optiske forskel mellem ny og let brugt, minimal
Svar
Man kan gøre et rigtig godt kup ved at købe Submariner 114060 let brugt eller sågar ubrugt.

Prisen for et nyt fra en forhandler har vel efterhånden nået 47-48.000dkr., så 10.000 er nemt sparet ved at købe let brugt.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: