Citizen Promaster
Hvad er forskellen på gammel og ny udgave af Citizen Promaster ( Pingo ).
All nævner Pingo som model JP2000, hvilken model er det?, har selv et Promaster, med der står ikke JP2000 på bagsiden?
Og hvilket er det "rigtige" ?

Og min bezel er meget stram at dreje, kan man gøre noget ved det? afmonterer og rengøre ?

Mvh. Toolman
Svar
Der er mange udgaver af Pingo-uret, men ikke noget man på den måde skal tænke så meget over, hvis der ellers er tale om nyere ure.

Den største forskel jeg kender til uden at være Expert på området er den gamle model, med skruer til at holde bagpladen fast og her er der tre batterier i uret, som jeg lige husker det og det nyere "normale" er der et batteri i og en bagkasse som skrues på ud fra den måde vi oftest ser det, formet som en stor plade med gevind.

Første gang jeg skulle købe et Pingo blev jeg vist et helt sort ur og med forgyldt krone og vist nok også dybdemåleren var der noget forgyldning på. Bagsiden var som sagt skruet på med små skruer og jeg tænkte på at der stod jeg med en fake udgave af Pingo-uret og til en meget dyrere udgave end jeg ellers kendte til. Jeg påtalt det til ur-handleren og han ville ikke gå ned i pris for denne specielle udgave og jeg gad ikke handle. Det var nu lidt ærgerligt efter jeg senere fandt ud af at den var god nok. Senere købte jeg et Pingo af den nyere slags med det ene noget større batteri og det lå for det meste af tiden uden at blive brugt. Jeg fik endda skaffet en lænke til uret og det blev solgt videre til en der satte mere pris på end mig.

At urets bezel er meget stram, kan selvfølgelig skyldes skidt eller blot at det aldrig rigtigt har været brugt, men prøv evt. at vaske uret med sæbe og drej på kransen og se om det ikke stille og roligt hjælper. Det skulle være muligt at flippe drejekransen af, men jeg har aldrig haft mod til at gøre det, så her må en anden på banen. Prøv evt. at gå på youtube og søg på uret, der er næsten altid en eller anden nørd der ligger små videoer ud Icon_crazy

Vh. Michael
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
Her kommer lige et billede dengang jeg havde et Pingo.

İmage

Svar
Uret m.m. lever og har det godt! Icon_e_biggrin1
/
Kristen
PS
Her på dette forum er der skrevet meget om JP 2000/2004 aka Pingo og dets "forgænger", som stadig kan læses.
Søg og du skal finde.
Svar
khbk Skrev:Uret m.m. lever og har det godt! Icon_e_biggrin1
/
Kristen
PS
Her på dette forum er der skrevet meget om JP 2000/2004 aka Pingo og dets "forgænger", som stadig kan læses.
Søg og du skal finde.

Godt at det kom i gode hænder og du har jo efterhånden en større samling mener jeg Icon_e_wink

Vh. Michael

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)