Gassan Amsterdam shiphol
#1
Så er der booket billetter til at komme ned og hente et lækkert ur :)

Nu deres priser er så fine i forhold til danske priser, ville det så være en god ide at købe et ekstra ur, f.eks. et submariner med hjem med henblik på at sælge det videre?
Svar
#2
Hej JE

Hvor fine er deres priser? Jeg har flere gange hørt det omtalt, men må blankt indrømme at jeg ikke har interesseret mig for de reelle priser.
Og om det kan betale sig, er svært at sige når man ikke kender priserne Icon_e_wink
Svar
#3
Hvis man køber på den rigtige side af schengen-paskontrollen er man stadig i EU og der skal derfor ikke betales told. Det er rigtig godt!

Et GMT-master stål kostede lige omkring 43000,- sidst jeg tjekkede med dem (1 år siden).
Om man mener man kan tjene nok på ifht. besværet, det er vist op til en selv.
Lever i min egen lille dykkerklokke..
Svar
#4
Nu kender jeg ikke alle priser, men skal ned efter et EXP2 det står til 5537€ som svarer til 41300kr, dansk udsalgspris er 51450kr. Så der er en del at spare.

Har været hos Klarlund for at kigge/købe uret, men kunne ikke opnår en for mig tilfredstillende rabat, så kan godt hive 6 timer ud af kalenderen for at spare 7-8000

Deres priser lægger typisk 15-20% under danske priser.

Om rabat så er fuldstændig udelukket i AMS, skal jeg ikke kunne sige.
Svar
#5
Fedt, god tur!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Svar
#6
Prisen på det nævnte EXP II er god, men ikke god nok til at kunne sælges herhjemme med fortjeneste... De fleste Grey marked/Pro handlere kan nok sælge den til ca. det samme, og måske endda billigere (også med plastik på)! - Og, de fleste køber nok helst af en Pro fremfor en privat Icon_e_wink

Så køb du det ur med hjem, som du tager derned efter og nyd, at du har fået det noget billigere end de kan købes til herhjemme hos AD'erne Icon_e_biggrin1
Simon Hedegaard
Svar
#7
Desuden har jeg erfaret at der ikke er rabat at hente overhovedet. Har forsøgt... Icon_e_wink Ellers er jeg enig med Simon. Deres priser ligger på niveau med grey market. Om man så køber det ene eller andet sted er jo op til den enkelte.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
#8
Hedegaard Skrev:Prisen på det nævnte EXP II er god, men ikke god nok til at kunne sælges herhjemme med fortjeneste... De fleste Grey marked/Pro handlere kan nok sælge den til ca. det samme, og måske endda billigere (også med plastik på)! - Og, de fleste køber nok helst af en Pro fremfor en privat Icon_e_wink

Så køb du det ur med hjem, som du tager derned efter og nyd, at du har fået det noget billigere end de kan købes til herhjemme hos AD'erne Icon_e_biggrin1

Nu spørger jeg lige super dumt, men hvad er forskellen på at købe et ubrugt ur hos en AD kontra hos en Grey market forhandler? Er der ikke garanti på sidstnævnte, mangler der papirer, certifikater mv. eller andet som gør det besværligt at afsætte uret senere, eller hvad?

Er en netforhandler som urværket.dk og andre, at betragte som grey market?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Svar
#9
Der er ikke den store forskel - Udover prisen. Der er worldwide garanti på uret, såheller ikke her er der noget problem. Helt op til den enkelte..

Mht prisen på en spritny EXP, så ville jeg også mene at det kan gøres bedre end de godt 41K....

Allier dig med en Pro - Sikker på at de kan hjælpe dig hvis det er
Svar
#10
bcmb Skrev:Er en netforhandler som urværket.dk og andre, at betragte som grey market?
Yes.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: