Citizen Promaster Pingo - Guld vs. sølv
#1
Hej,

Jeg har i længere tid gået og overvejet, at investere i et Citizen Promaster JP2000-08E - bedre kendt som "Pingo". Jeg synes det er et super fedt ur, med en god historie og samtidig et ur, der kan "aflaste" mit Pam 112, når jeg skal være lidt mere aktiv Icon_e_biggrin1.
Jeg er dog kommet lidt i et positivt dilemma! Jeg har set at uret også kan fås med sølv/guld skrive - model JP2004-07E. På billeder ser denne udgave jo rigtig fed ud, men er dog lidt i tvivl om jeg måske vil gå hen og blive lidt træt af det sølv/guld udseende, som uret har. Uret er måske også mere "originalt" i den almindelige sølv-farvede version, men omvendt så er det jo også den version som der, efter mit kendskab, er suverænt flest af.

Håber I kan kommer med lidt god inputs/kommentarer til, at gøre mit valg lettere? - ved godt det er en smags sag, når vi snakker udseende, men trænger til lidt inspiration Icon_e_wink

På forhånd tak.

Mvh. Jesper
Mvh. Søgård
Svar
#2
Hej Jesper

Som du selv er inde på, handler det om smag. Jeg er personlig til den uden "guld" idet det for mig er det ultimative "tool" ur og så synes jeg ikke at guld passer så godt. Men det er bare min smag og den er til tider lidt uberegnelig Icon_e_wink Ligegyldigt hvad du vælger får du et drøn stærkt ur som vil være en god makker til dit Panerai.

Skal vi også lige have et par billeder af mit til inspiration Icon_e_biggrin1

İmage

İmage
Svar
#3
Hej Kim,

Mange tak for dit fornemme svar og rigtig fede billeder! Det er bare et super fedt ur og jeg er vildt med de remme du har på dit. Det ser super cool ud både med natoremmen og med den brune læderrem Icon_razz
Jeg kan sagtens følge din argumentation i forhold til farven, når det nu er et brugsur.

Endnu engang tak for svaret...
Mvh. Søgård
Svar
#4
Og selvfølgelig velkommen til ItsTime.dk Icon_razz
Svar
#5
Søgård Skrev:og med den brune læderrem Icon_razz
Det er en rem som en bruger herinde har lavet til mig en del år tilbage. Den har været med på ferie mange gange, med en masse ture i vand til følge (både klor og salt) og er stadig i super stand. Så man kan argumentere for at en læderrem ikke passer på et dykkerur, men for mig holder det på alle måder og idet det er ren kernelæder kan den også klare det Icon_e_wink
Svar
#6
Tak skal du have Icon_razz

Du har fuldstændig ret!- en lederrem og et dykkerur kan sagtens fungere sammen. Det holder i hvert fald 100% på dit Pingo. Jeg har det samme på mit PAM 112, der også har været udsat for diverse former for vand uden problmer!
Mvh. Søgård
Svar
#7
Begge udgaver er dejlige.
"Guld"-belægningen er ikke påfaldende, da den er mat.
Jeg har den gamle udgave i guld/stål og den ny i stål.
Her er lidt billeder til inspiration:
İmage
İmage
İmage
İmage
/
Kristen
Svar
#8
Hej Jesper

Super ur du er ved at kaste dig ud i. Jeg har selv den "rene" udgave, som efterhånden har holdt til seriøse tæsk i mere end 15 år. Min gode kammerat har den med de gyldne knapper, og jeg synes på ingen måde at den stikker ud på nogen negativ måde.

Jeg ville gå efter det bedste tilbud Icon_e_smile

M.v.h. Thomas

KimT Skrev:
Søgård Skrev:og med den brune læderrem Icon_razz
Det er en rem som en bruger herinde har lavet til mig en del år tilbage. Den har været med på ferie mange gange, med en masse ture i vand til følge (både klor og salt) og er stadig i super stand. Så man kan argumentere for at en læderrem ikke passer på et dykkerur, men for mig holder det på alle måder og idet det er ren kernelæder kan den også klare det Icon_e_wink

Hej Kim

Den læderrem ser super fin ud. Suger den meget vand? eller spurgt på en anden måde, hvor hurtig føles den tør? Jeg synes tit, at alle andre remme (nato, zulu el. læder) end gummi og lænke føles våde og klamme i lang tid - De kan selvfølgelig have været for billige Icon_e_smile
Svar
#9
Til en pris på under kr. 2500,- er det meget ur for pengene.
Den originale lænke er meget fin.
God fornøjelse med købet.
/
Kristen
Svar
#10
Når jeg har brugt den rem i vandet synes jeg den tørrer ret hurtigt. Hvor hurtigt kan jeg ikke sige da jeg aldrig har tænkt over det og dermed heller ikke opfattet det som et problem.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)