Hjælp: hvor finder jeg de her pins henne??
Et af de to ure der startede min interesse for ure, er nede med en defekt.
Jeg mangler en pin til lænken, og Nixon må have ændret på designet siden jeg købte uret, for de pins det tog 7mdr at få dem til at sende, er for store. Der er pt ingen fysiske forhandlere af Nixon i DK så vidt jeg ved...
Er der nogen der kender nogen herhjemme der sælger assorterede pins med små hoveder og uden rotationssikring? Eller eBay?

Jeg har glemt min skydelærer ved motorcyklen, så i må lige bære over med de nøjagtige mål, og nøjes med et billede for nu.

Anyone?

İmage

İmage
Altid to skridt foran og aldrig et bagud....!
Svar
Tror jeg ville dreje hovedet ned på skruerne.

Hvis du ikke har adgang til en drejebænk kan det gøres ved at spænde skruen i en akku maskine,
og dernæst lægge en fin fil forsigtigt an mod hovedet indtil diameteren er hvor du vil have den.

Koster gratis Icon_e_wink
Pedellen: Aka. Ole der bor på en skole
Svar
Pedellen Skrev:Tror jeg ville dreje hovedet ned på skruerne.

Hvis du ikke har adgang til en drejebænk kan det gøres ved at spænde skruen i en akku maskine,
og dernæst lægge en fin fil forsigtigt an mod hovedet indtil diameteren er hvor du vil have den.

Koster gratis Icon_e_wink

Jeg har adgang til drejebænk, men der er også rotationssikring på selve diameteren af pinnen.
Jeg kan sagtens file det af selv da jeg har værktøjet, men ville nu gerne have en stock pin.

Men tak for rådet uanset, det ER brugbart Icon_e_wink
Altid to skridt foran og aldrig et bagud....!
Svar
Hvis du måler dem, kan jeg lige måle mine som er i brug på min Obris Morgan Explorer.

Ved at pins er 22mm lange men kender ikke diameter på hovedet.

Hvis de passer kan det være du kan købe nogen til lab pris hos Obris Morgan.

İmage

Sent from my iPhone using Tapatalk
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)