Dagens Micromærke!
#31
Så skal jeg lige høre: Hvis jeg køber uret med Miyota 9015-værk, så kan jeg ikke forvente, at jeg kan smide den forbi fx Kronos for et servicetjek, da uret nok/måske skal sendes til en urmager med særlige kvalifikationer/erfaringer??
Svar
#32
Sociologen Skrev:Så skal jeg lige høre: Hvis jeg køber uret med Miyota 9015-værk, så kan jeg ikke forvente, at jeg kan smide den forbi fx Kronos for et servicetjek, da uret nok/måske skal sendes til en urmager med særlige kvalifikationer/erfaringer??

Det tror jeg ikke du skal være bekymret for, værket burde være rimeligt straight forward på trods af det er nyt. Det er jo ikke et kompliceret værk.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Svar
#33
Super. Tak. Jeg aner ikke, hvordan urværker almindeligvis ser ud, men Miyota 9015 ser da meget godt ud ;)

İmage
Svar
#34
Super fed tråd.

I øvrigt kanon at micromærkerne har fået deres eget underforum. Ofte synes jeg, at det er mere underholdende at læse om de mindre kendte mærker, som ofte byder på en masse anderledes design og ofte smæk for skillingen, især når man godt kan lide divere. Har før fået masser af timer til at gå på WUS med netop de mindre mærker, så fedt det også er blevet mere udpenslet her Icon_e_smile

Mvh Thomas
Svar
#35
Claus Tukjær Skrev:
Rune B Skrev:
Claus Tukjær Skrev:ETA2824-2 regnes klart for finere end Miyota 9015. Urene er da også dyrere med ETA værk. Helson ure med ETA 2824-2 er typisk 100 $ dyrere end med Miyota 9015.

Hvad er det der gør at ETA2824-2 "regnes klart for finere". Pga. det Schweiziske ophav? Feature- og finishmæssigt er de to værker vel temmelig ens?
Finishmæssigt? Det tror jeg ikke. Prøv at spørg enhver urmager og de vil sige at ETA2824-2 er finere. Det er jo også et dyrere værk. Samt nemmere at få serviceret. Alle urmager kan lave service på et ETA2824-2 værk.

Du tænker ikke på Miyota 8215? Jeg kan ihvertfald ikke se hvor 9015 skulle stå tilbage i forhold til et helt plain ETA2824-2 på feature eller finish. Langtidsholdbarheden kan selvsagt ikke garanteres da værket er så nyt som det er, men der er da intet der tyder på at kvaliteten fejler noget.

Og hvad en urmager siger, kan jo også være farvet. Der er da uden tvivl mere prestige i at ETA er "Swiss made" det er jo et helt brand i sig selv. Men objektivt set kan jeg ikke se der skulle være klasseforskel.

En lille artikel http://www.ablogtowatch.com/japanese-miy...movements/
____________________
Med venlig hilsen,
Rune

Tudor Heritage Chrono Blue (70330B)
Tudor Pelagos (25500TN)
Revue Thommen Moon Phase (16066.2537)
Certina DS Podium
Svar
#36
Det er vel ikke kun urmagere der er farvet? Alle mine 3 urmagere foretrækker ETA2824-2 og det gør de fleste af mine kunder også. Et ur med ETA2824-2 ER nemmere at sælge.

Jeg har ikke set sammenligning af værkerne i virkeligheden. Her må jeg stole på urmageren. Men det er korrekt at et standard 2824 er ret trist at se på Icon_e_wink

Det eneste minus jeg ser ved ETA2824 i forhold til Miyota 9015 er prisen.
Svar
#37
Claus Tukjær Skrev:Det er vel ikke kun urmagere der er farvet? Alle mine 3 urmagere foretrækker ETA2824-2 og det gør de fleste af mine kunder også. Et ur med ETA2824-2 ER nemmere at sælge.

Jeg har ikke set sammenligning af værkerne i virkeligheden. Her må jeg stole på urmageren. Men det er korrekt at et standard 2824 er ret trist at se på Icon_e_wink

Det eneste minus jeg ser ved ETA2824 i forhold til Miyota 9015 er prisen.

Hehe, jamen jeg tror da også selv jeg ville snuppe ETA'et hvis der lå to ens ure foran mig, med eneste forskel værende værkerne. Men det har noget med brandet og prestigen at gøre. Objektivt set kan jeg ikke se at der skulle være forskel på finish mm. og har da også selv ure med begge værker, og synes ikke der er den store forskel.
____________________
Med venlig hilsen,
Rune

Tudor Heritage Chrono Blue (70330B)
Tudor Pelagos (25500TN)
Revue Thommen Moon Phase (16066.2537)
Certina DS Podium
Svar
#38
Rune B Skrev:Men det har noget med brandet og prestigen at gøre. Objektivt set kan jeg ikke se at der skulle være forskel på finish mm. og har da også selv ure med begge værker, og synes ikke der er den store forskel.
Gælder det ikke alle vores valg (indenfor ure)? Jeg har absolut heller intet at udsætte på 9015. Har solgt flere ure med det værk.
Svar
#39
HejProblemet med japanske værker er nu nok ikke finish, men mere det med reservedele om 10 år, så er de udgået og kan ikke skaffes (let) mere. Muligvis kan man begynde at søge på nettet, men der kan ret let gå et halvt til et helt år... Icon_e_surprised inden man måske er heldig og finder noget der kan bruges. Dette kan man selvfølgelig også komme ud for med et swiss made, men så er uret som regel + 30år eller mere, og der vil jeg sige det er mere acceptabelt... Det kan jo være lidt af det der giver urmagerne det syn på japanske værker som de slås med.... Icon_e_confused Mvh Lars
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
#40
Hej Lars. Det kan godt ske at du har ret mht. problemer med reservedele til miyota caliber i fremtiden. Men det er egentligt underligt hvis dette skulle blive tilfældet, her tænker jeg på Japanernes ellers meget styr på tingene (også kendt fra den Japanske bil industrie). But who knows?
Mvh Henrik A

Min YouTube channel, subscribe hvis du syntes: https://www.youtube.com/watch?v=CQ67JCUpNRw&t=7s
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)