Hvad gør man ??
Hej derude...

Min gode ven har købt et lækkert Breitling Chronomatic 49mm på Pro II gummirem. Men ville gerne tilkøbe en Pro III gummirem med clasp, hvilket han gjorde hos en Breitling AD'er i DK, han har fået remmen skåret til og monteret hos AD ligeså. Nu er det så at stifteren ikke har passet til i urkassen og uret har været på gulvet da remmen er faldt af uret, urkassen er beskadiget og man ved ikke om noget mekanisk er gået i stykker i uret. Ved ikke lige hvordan man gør i sådan en situation, og vil gerne have hjælp til hvordan man griber en sådan situation an.

Jeg ser frem til at høre fra jer derude, og håber på nogle gode løsningsforslag.

Mvh. Peter...
Svar
Hvis remmen/stiften ikke passede (var forkert) til uret ville jeg klart klage. Hvor længe gik der fra at remmen blev monteret og til uret røg på gulvet? Taler vi om få dage ville jeg også klage for så må der være tale om en fejl fra AD'ens side.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Det er sgu en kedelig sag Peter Icon_e_sad
Kan han ikke tage det med ned til butikken som har sat det hele sammen,
Ser det lidt som Klaus altså en reklamation. Icon_question
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
KlausM Skrev:Hvis remmen/stiften ikke passede (var forkert) til uret ville jeg klart klage. Hvor længe gik der fra at remmen blev monteret og til uret røg på gulvet? Taler vi om få dage ville jeg også klage for så må der være tale om en fejl fra AD'ens side.
Mvh
Klaus

Ved ikke helt hvor længe der er gået, men ikke længe. Uret er i rotation med andre Breitling ure.... Det er måske brugt 5 gange siden remskift, og kun til pænt brug i julen og nytår....

Peter...
Svar
Udfordringen for din ven her er at overbevise AD'en at noget var galt fra starten af. Jo korter tid der er gået jo bedre står din ven i denne situation.
Jeg ville under alle omstændigheder gå til AD'en og beklage mig. Det kan jo være at AD'en vil være med til delvist at dække evt. omkostninger.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Svært at bevise at det er forhandlerens fejl.
Svar
Jep ret svært at bevise at han ikke bare tabte uret mens han selv var ved at skifte rem.

Også lidt besynderligt at remmen først falder af efter 5 anvendelser.
Enten så passer en stift eller også gør den ikke.

Jeg har dog oplevet at stifter kan arbejde sig ud af uret hvis man bruger dem i læderremme uden "tubes".
På gummiremme burde det dog ikke være nødvendigt.
Svar
Hvis remstiften ikke passede i den ene side, passer den vel heller ikke i den anden side.
Altså kan på den side se, at der er noget galt?
Og den remstift, som faldt ud, har han vel stadig, så han kan vise urmageren, at den er af ikke korrekt type?
Hvis remstiften ikke har været i indgreb, og så faldet ud, er det en lidt sværere sag.
/
Kristen
Svar
Hej med jer.
Jeg er enig med jer i antagelser omk. stifteren, jeg har ikke set uret endnu. Det gør jeg i morgen på job og så vil jeg bedere kunne danne mig et indtryk af sagen. Det jeg var mest interesseret i, i sagen var også hvordan man vil kunne bevise "hvis det er det rigtige ord" hvad der er sket, og om AD evt. vil være samarbejdsvilling i sådan en sag....
Syntes det er en stor ting, da uret er nyt samtidig med påstanden og troværdigheden helst skulle kunne bestå i sagen..

Forsat god søndag.

Mvh Peter...
Svar
Hej Peter

Jeg tror desværre at det er en meget svær opgave for din ven. For at få det dækket kræver det nok at han kan bevise det er enten en forkert stift, eller at den ikke har været monteret korrekt. Var det sket på vej ud af døren fra AD´en havde det været ligetil, men idet der er gået noget tid tror jeg det bliver noget nær umuligt at få AD´en til at dække. Men ned og tag snak med dem og se hvad de siger?

Held og lykke med det.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)