Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Den nærmeste jeg kender er så Halse i Horsens. Det er så også en af de allerbedste.
Der er nok andre som er nærmere. Måske andre kender nogen?
Vh baun
•
Svar: 1,772
Tråde: 299
Modtaget Likes: 51 i 38 svar
Givet Likes: 27
Hej!
Og velkommen, det var mig der gav dig skub til urdebatten (fra watchuseek.com).
Jeg er enig med Baun at uret er trænger til service, olien i dit er nok stivnet eller mangler og den større friktion nedsætter bevægeligheden i uret og fjederen vil have svære ved at drive værket som reagerer ved at stoppe før tid.
Ved et service vil det blive adskilt og renset og derefter smurt med olie og justeret, og efter aftale kan du få kassen renset og pudset hvis du ønsker det.
Urmager Halse i Horsens kan anbefales, de er også aut. Omega forhandler og kan skaffe stumper til uret hvis det er nødvendigt.
Mvh. Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
•
Svar: 4,456
Tråde: 283
Modtaget Likes: 3,254 i 1,131 svar
Givet Likes: 2,350
baun Skrev:Den nærmeste jeg kender er så Halse i Horsens. Det er så også en af de allerbedste.
Vh baun
Enig i at Halse er "Mr. Omega" i denne del af landet - men der er vel også Lars i Rødding, hvilket er en del tættere på Sønderborg. Mener at Lars er bruger herinde under navnet "Lars Rasmussen" ?
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
Svar: 1,772
Tråde: 299
Modtaget Likes: 51 i 38 svar
Givet Likes: 27
pbr Skrev:baun Skrev:Den nærmeste jeg kender er så Halse i Horsens. Det er så også en af de allerbedste.
Vh baun
Enig i at Halse er "Mr. Omega" i denne del af landet - men der er vel også Lars i Rødding, hvilket er en del tættere på Sønderborg. Mener at Lars er bruger herinde under navnet "Lars Rasmussen" ?
Lars hedder bare "Lars" herinde.
Mvh. Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
•
Svar: 4,456
Tråde: 283
Modtaget Likes: 3,254 i 1,131 svar
Givet Likes: 2,350
TDN Skrev:Lars hedder bare "Lars" herinde.
Mvh. Thomas
Det er også rigtigt !! My bad !
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
Svar: 6
Tråde: 1
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Ikke for at hijacke tråden, men hvilken urmager på fyn kan anbefales til service af ældre Omega?
Og tillykke med Uret :-)
•
Svar: 2,374
Tråde: 130
Modtaget Likes: 940 i 473 svar
Givet Likes: 858
Jeg har kun gode erfaringer med Flemming Bruun i Overgade i Odense. Jeg har fået repareret/serviceret et Omega Dynamic (dame) og et Tissot T12 Seastar fra 1972 og købt tre vintage Omega. Det har været fint arbejde, naturligvis med originale dele.
/
Kristen
•