Nyt ur?
Jeg står og har en ubehagelig trang til at købe et nyt ur igen... ;)
Jeg er lidt op i luften hvilket ur det skal være, da jeg nu både har haft 44mm og nuværende 47mm. Mit 372 skal ingen steder lige nu, så overvejer et mere til urkassen - men hvilket?
Alt op til 50.000kr kan i realiteten overvejes, men december er mere komfortabel omkring 30.000kr.

Jeg har kigget på og listet følgende ure op

Panerai
422
368 (for dyrt)
183
292
384 (for dyrt)
504
449
425
190
508 (bliver nok umuligt)

IWC
3777
BP5002

I know I know, vær lidt fokuseret og lad være med at skyde med spredehagl, men for første gang er jeg faktisk i tvivl om retningen jeg vil kigge mht det næste ur!?
Jeg ved ikke om du hjælper ved at råde eller pege på en model, men har du en tanke eller et billede du vil dele, så er jeg meget lydhør!
Altid to skridt foran og aldrig et bagud....!
Svar
Er du i tvivl, så vent Icon_e_wink
Svar
Skulle jeg vælge et ud helt personligt, så ville jeg ikke betænke mig 2 sekunder.

>>>> PAM 190 <<<< et ur der er på min personlige "most wanted" liste - ultra fedt Panerai med et JLC 8 days værk. (Tror den bliver god at have i boksen om 5-10 år)

Desværre rækker de 30K med sikkerhed ikke - eller 50K for den sags skyld, derudover er de også relativ sjældent udbudte.

Sent from my iPad using Tapatalk HD
Svar
Nogen gange skal man bare springe ud i det og prøve noget Icon_e_biggrin1

Jeg har lige kigget dine egne forslag igennem og 504 er fed samtidig med at en Radiomir vil være et godt supplement til din 372´er.
Alternativt så er IWC 3777 fra din liste altså også møgfedt efter min mening.
Svar
Personligt synes jeg pam 422 er et spændende ur... Fed og anderledes detalje med power reserve bag på
Svar
Hov har du fået en 372 :-)
Jeg synes en 422 er for tæt på en 372, så hellere prøve noget helt andet som en 292.
JesperC Skrev:Skulle jeg vælge et ud helt personligt, så ville jeg ikke betænke mig 2 sekunder.

>>>> PAM 190 <<<< et ur der er på min personlige "most wanted" liste - ultra fedt Panerai med et JLC 8 days værk. (Tror den bliver god at have i boksen om 5-10 år)

Desværre rækker de 30K med sikkerhed ikke - eller 50K for den sags skyld, derudover er de også relativ sjældent udbudte.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Nej, 190 ligger lige over 50K i billigste udbud, så er man hængt op på 50K nøjagtigt er den umulig! Men den er på min liste, så vil ikke afvise den ;)
Svar
KimT Skrev:Nogen gange skal man bare springe ud i det og prøve noget Icon_e_biggrin1

Jeg har lige kigget dine egne forslag igennem og 504 er fed samtidig med at en Radiomir vil være et godt supplement til din 372´er.
Alternativt så er IWC 3777 fra din liste altså også møgfedt efter min mening.

Præcis min tanke. Normalt vil radiomir ikke være så meget i fokus, men jeg kan mærke det vil være et godt supplement til 372'eren. Vil gerne have ceramic, så kigger efter 292/504/384 som en prioritet.
IWC'en blev postet herinde for ikke så længe siden og blev pludselig et ur jeg skal eje. Det er virkelig flot, og omend ikke en klassiker som 5002, så er det forbløffende flot i min optik!
Svar
Lars Rasmussen Skrev:Personligt synes jeg pam 422 er et spændende ur... Fed og anderledes detalje med power reserve bag på

422 er magen til 372, bortset fra sekundviser foran og PR bagpå. Og så har den crystal glad og ikke plexi. Men tanken var, at have begge ure samtidig ville være den optimale måde at sammenligne dem på! Men som Wenga siger, 422 er måske liiidt for tæt på 372 til den bør prioriteres højt...
Svar
Wenga Skrev:Hov har du fået en 372 :-)
Jeg synes en 422 er for tæt på en 372, så hellere prøve noget helt andet som en 292.

Ja!! Fik landet et lækkert eksemplar for noget tid siden, men har kun postet i dagens ur... Det er så lækkert at jeg ikke helt føler for at skifte det ud lige nu ;)
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)