Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Der er nogle SUPER fede iblandt
•
Svar: 193
Tråde: 24
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 1
Husk at alt alligatorskind der kommer fra et ikke EU land skal have Cites. Det har jeg selv lige lært på den hårde måde. 1 Stk. Hornback fra Tedsu til værdi af $300 konfiskeret og destrueret uden yderligere forklaring. Tom konvolut udleveret efter 5 uger i tolden og ingen dokumentation jeg kan bruge til at bevise at remmen ikke var i pakken. Flot ikke. Jeg fik at vide at nu kunne jeg hente pakken, da jeg henter den er den tom med stykke papir i med info at jeg jan kontakte naturstyrrelsen hvis jeg yderligere spørgsmål. Problemet er nu at på track and trace siden ser ud til at pakken er udleveret. Det fremgår ikke at indholdet manglede. Prøv at forklare den til Tedsu. Jeg frygter at mine penge er tabt, selvom det er hans ansvar, han burde vide at der kræves Cites. Nu må vi se. Røv historie, undskyld men vær obs på det.
•
ÆV for en ærgelig historie Fanner - men SUPER info til os andre. Jeg har lige skudt et Panerai af til en ven og han var ikke pjattet med remmen og ville gerne ha netop en Alligator hornback på og jeg måtte også lige forklare ham om problematikken.....
•
Svar: 273
Tråde: 33
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Ja det er dælme svært at finde en hornback rem i EU i disse tider...
Har selv overvejet følgende firma:
http://www.abp-paris.com/watchbands_crea...straps.php
omend slutprisen er deroppe af... Men sådan er det jo...
•
Svar: 3,230
Tråde: 193
Modtaget Likes: 1,228 i 401 svar
Givet Likes: 798
Men det er en fed butik og dygtig til deres håndværk
Med venlig hilsen
Henrik Graae Visse
Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
•
Svar: 778
Tråde: 107
Det gør mig godt nok ondt at læse om din oplevelse, Fanner
Jeg er spændt på at høre udfaldet, og jeg håber VIRKELIGT, at du får noget positivt ud af at brokke dig
Venligst
Rasmus
"Alt ordner sig i morgen, er jeg sikker på..."
C.V. Jørgensen
•
Svar: 193
Tråde: 24
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 1
Ralle Skrev:Det gør mig godt nok ondt at læse om din oplevelse, Fanner Jeg er spændt på at høre udfaldet, og jeg håber VIRKELIGT, at du får noget positivt ud af at brokke dig
En ting er sikkert, der kommer ikke noget ud af brokke sig til Told/Skat, så det er bare om og tage en dyb indånding, og så ellers gå igang med babbe dem op fra slap :-D
Sagen er overgivet til poliet og jeg kan forvente en advarsel, for ikke at have gjort noget forkert. Men sådan er det, og remmen ser jeg aldrig og det gør Tedsu heller ikke, den bliver destrueret.
Tedsu har meldt ud at han er ked af forløbet, det er korrekt at der bør være papirer på når det kommer fra et ikke EU land. Men det vil være for dyrt og besværligt at få på hver enkelt rem. Desuden er det mange år siden han sidst er løbet id i problemer på det område. Men vi finder en løsning, endten pengene retur eller en anden rem, måske en Ammo som der ikke er cites på. Jeg er egentlig OK med det, reglerne er der jo for at beskytte truede dyr og de skal selvfølgelig overholdes. Så nu fintænker jeg lige over hvad jeg kan tænke mig i stedet og så går det nok altsammen. Men thumbs up til Tedsu for at være løsningsorienteret. Så nu venter jeg bare på hvad politiet ender op med, bøde eller advarsel håber på det sidste :-) og kunne også forstå på naturstyrrelsen at det er normen hvis det ikke ligefrem er tydeligt at det handler om ond vilje som hvis remmen var lavet af sneleopard eller så noget. Det her er jo egentligt lovligt nok, der mangler bare et enkelt dokument som skal følge forsendelsen. Og masser af mennesker inklusive mig kender åbentbart ikke denne regel, det gør jeg så nu.
•
Svar: 295
Tråde: 11
Fanner, jeg har en løsning for dig. Få du bare den hornback, så har jeg den hjemme inden jul, forudsat den ikke bliver stoppet i tolden i lufthavnen - men det er aldrig slet før!
Altid to skridt foran og aldrig et bagud....!
•
APB i Paris en helt syge.... De laver bare kræs!!!!
•