Har i styr på forsikringen af jeres ure?
#1
For et par år siden talte jeg med mit forsikringsselskab om hvordan jeg var forsikret med mine ure.

Dengang fik jeg at vide af den lokale forsikringsagent at det var særlige private værdigenstande og var dækket optil 15% af indbosummen.

Dengang gik det lige at urene var dækket. Men efterhånden er samlingen vokset og jeg har prøvet at sørge for jeg max. havde det hjemme jeg var dækket for, men det betød reelt jeg ikke kunne have hele samlingen hjemme samtidigt.

I anden anledning havde jeg fat i forsikringen og talte med en anden agent og jeg forelagde mit problem og han sagde han ville tale med HQ om hvordan jeg var dækket om det er særligt privat værdigenstande eller det er dækket som særligt privat indbo.

Han vendte tilbage og sagde at jeg rent faktisk var dækket ind da disse Omega opfattes som indbo, og jeg bad så om at få det på skrift, så nu har jeg lige fået en ny police hvor der står at Omega ure til en dagsværdi af xxx.xxx kr. (et beløb, så der plads til lidt ny køb også) er medforsikret som særligt privat privat indbo.

Dejligt nu kan jeg sove roligt om natten, i hvert fald hvad angår forsikringen af mine ure :-)

Jeg har GF-forsikring.

Mvh. Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
#2
Min forsikring skelner ved om det er ædelmetal eller ej. Ure i ikke ædelmetal betragtes som alm. indbo med fuld dækning (det totale forsikringsbeløb) til følge, hvorimod ædelmetal/smykker m.m. betragtes som særlig værdifuldt indbo med en dækning på en procentsats af forsikringsbeløbet.

Jeg har lærerstandens brandforsikring.
Svar
#3
KimT Skrev:Min forsikring skelner ved om det er ædelmetal eller ej. Ure i ikke ædelmetal betragtes som alm. indbo med fuld dækning (det totale forsikringsbeløb) til følge, hvorimod ædelmetal/smykker m.m. betragtes som særlig værdifuldt indbo med en dækning på en procentsats af forsikringsbeløbet.

Jeg har lærerstandens brandforsikring.

Det lyder rigtigt, jeg nævnte overfor ham at det ikke var guldure (har vist kun et Seiko i rent guld).

Mvh. Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
#4
KimT Skrev:Min forsikring skelner ved om det er ædelmetal eller ej. Ure i ikke ædelmetal betragtes som alm. indbo med fuld dækning (det totale forsikringsbeløb) til følge, hvorimod ædelmetal/smykker m.m. betragtes som særlig værdifuldt indbo med en dækning på en procentsats af forsikringsbeløbet.

Jeg har lærerstandens brandforsikring.

Mine vilkår er samme i FDM Forsikring
Anders 


Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969
Svar
#5
Jeg er i Tryg. Her skeldnes mellen særlig indbo og særlig værdifuldt indbo. Ure i ædelmetal er særlig værdifuldt indbo.

Udfordringen er ure som er guld på stål, men jeg har fået det skrifåtligt at de henregnes under særlig indbo hvis de ikke vurderes højere en samme ur i stål.

Vh baun
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)