Forsendelse af ure til udlandet?
#1
Hej

Jeg har et ur til salg som der er en i Asien der ønsker at købe.

Han vil gerne overføre penge for uret + forsendelse, men jeg kan se på fx DHL's hjemmeside at man kan få modtager til at dække forsendelsesomkostninger - så vil jeg slippe med at skulle give et estimat nu, som jeg først får bekræftet når jeg får sendt pakken.

Er der nogen der har erfaring med dette i privat regi? På DHL's hjemmeside kan man lave en handelsfaktura, men det kræver virksomhed ser det ud til.

Mvh. Peter
Svar
#2
Fik du en mail, hvorledes at personen gerne ville betale fuld pris og også forsendelsen? og var det på dba? Givet begge (eller bare en af disse) kan krydses af ville jeg nok lige tjekke mailen igennem igen! Det er som regel noget fusk... Tænker man lidt over det giver det jo ingen mening at en fra Østen sidder og søger på danske hjemmesider, hvor det oftere er dyrere end i Asien Icon_e_surprised

Så ingen du lige får sendt ur afsted så tjek lige ALT igennem en ekstra gang! Jeg kan tage fejl, men har fået disse mails fra østen rigtig mange gange efterhånden og indtil videre er der ikke kommet noget salg ud af det!
Simon Hedegaard
Svar
#3
Fuldstændig enig, er det fra en annonce i den blå avis, så er det ganske givet fusk;)
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
Svar
#4
Hej Simon, jeg lurer lidt på det samme, men jeg har gjort ham opmærksom på uret ikke sendes før jeg har pengene...

Jeg ved ikke hvad der ligger til grund for det, men hvad nu hvis Icon_crazy
Svar
#5
Hedegaard Skrev:Fik du en mail, hvorledes at personen gerne ville betale fuld pris og også forsendelsen? og var det på dba? Givet begge (eller bare en af disse) kan krydses af ville jeg nok lige tjekke mailen igennem igen! Det er som regel noget fusk... Tænker man lidt over det giver det jo ingen mening at en fra Østen sidder og søger på danske hjemmesider, hvor det oftere er dyrere end i Asien Icon_e_surprised

Så ingen du lige får sendt ur afsted så tjek lige ALT igennem en ekstra gang! Jeg kan tage fejl, men har fået disse mails fra østen rigtig mange gange efterhånden og indtil videre er der ikke kommet noget salg ud af det!
100 % enig med Simon. Pas nu på.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)