Hvilken Rolex Submariner "no date"?
Jeg har besluttet jeg vil have en Rolex Submariner no date, fordi det klassiske clean look tiltaler mig mest, og har aldrig brugt dato på mine tidligere ure.

Mit spørgsmål går så på følgende:

Skal jeg vælge den helt nye 114060 eller den tidligere model 14060/14060M (two line), og kan man overhovedet få 14060M som two line?

Jeg kan rigtig godt lide den helt nye pga. den keramiske krans og lænken og jeg er også helt vild med den tidligere model pga. af det simple look med kun 2 linjer, små indeksmarkeringer og fordi jeg også associerer den med de første subs fra 50'erne.

Håber i vil kunne hjælpe i forhold til de tekniske forskelle og i forhold til selve "prestigen/stigning i pris på sigt"

På forhånd tak!

LKF
"hvis vi ikke kan grine af det, har vi intet tilbage"
Svar
14060M findes i langt større antal som two-liner end COSC'eren. Så de er lette at finde og går ca. fra 2000-2007/2008.

Prøv dem på armen. Eneste måde at finde ud af hvad det skal være. Prestigemæssigt og prisstigningsmæssigt er det også hip som hap. Teknisk set er de på samme niveau da værkerne stort set er identiske. Forskellen ligger i maxikassen og lænken. De vil begge følge den naturlige prisudvikling i fremtiden.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
Tak Mads!

Det er taget til efterretning! Hvis Jeg går for 14060M og sætter den nye lænke på, hvad vil den nye lænke så ligge i?

En anden ting er så om det anses som "skamfuldt" at modificere sin klok lidt?
Svar
Jeg mener bestemt ikke at den nye lænke kan sættes på de gamle kasser.
Jeg ville gå all in og gå efter den nye Sub. Lænke og krans er bare så meget bedre og flottere.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Jeg mener bestemt ikke at du kan montere den nye lænke fra 114060 på et ældre 14060.
Jeg kan tage fejl, men jeg er ret sikker Icon_e_wink

Om man er til det ene eller det andet er et smagsspørgsmål. Nogle synes det nyer er super, mens andre synes at kassen var bedre på de ældre versioner. Uanset om man vælger det ene eller det andet får man et super ur. Og på trods af at lænken virker lidt "fesen" på de gamle ifht. de nye, skal man ikke lade sig snyde. Den sidder godt på armen og holder rigtig godt Icon_e_wink

Og velkommen til ItsTime.dk Icon_e_biggrin1
Svar
En ny lænke som er massiv med den nye lås koster måske også kr. 15-16.000.- eller der omkring. Den gamle lænke har længe kostet kr. 10.000.- men er efter sigende blevet nedsat til omkring kr. 7000.- Måske det også var for voldsomt at lade den stige fra kr. 3000.- til kr. 10.000.- Icon_e_biggrin1

Omega Seamaster Diver 300 M

Casio G-shock
Seiko 5 
Svar
Tak for de mange input!

Det bliver ikke aktuelt at skifte lænke så!

Det må blive et smagsspørgsmål kan jeg høre på det hele, da kombinationen ikke er mulig, men alligevel ville være fedt!

lænken eller two-line? Det bliver hårdt at vælge imellem Icon_e_surprised
Svar
Hvis du overvejer en 14060 hvorfor så ikke 5513? Her får du vintage feel og plexi.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Det er selvfølgelig og så en mulighed med 5513, rigtig fedt vintage look! Men det er helt klart en jeg skal prøve at have i hånden da jeg er lidt skeptisk over for plexiglassets bule/forhøjning, har aldrig set dem live.
Svar
Det buede glas (domed) er så det så mange elsker ved disse vintage Rolex. Det skal ses.
Personligt synes jeg en 14060 er den bløde mellemvare når du har den ene yderlighed med en 114060 som den top moderne diver og så den anden yderlighed med en 5513 som har charme og sjæl og måske det mest populære vintage Rolex.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)