Urskive og lænke til en Datejust 116200
Hej folkens,

er der nogle af jer der tilfældigvis sidder med en sort urskive, uden tal eller lign., til en Datejust 116200?! Pt sidder der en blå skive i, men min kæreste kunne godt tænke sig at prøve uret med en sort skive.

Ydermere skal jeg forhøre mig om der er nogle der har en Oysterlænke til selvsamme ur, til salg?! Pt sidder der en flot super jubilee lænke på uret.

Mvh
Thomas
Rolex Submariner 16610 - Panerai 177 - Citizen Pingo - Audemars Piguet 15300 - Omega Seamaster Automatic 1979 - Rolex Daytona 116520 - Omega Speedmaster Moon 35705000
Svar
Smut forbi Klarlund og få en anden skive på. Mener de ligger i 3.000 kr. og så får du præcis den det skal være. Du kan godt finde dem brugt men sikre dig lige at det passer et cal. 31xx. Mht. lænken vil jeg anbefale dig at beholde Jubilee lænken på, da den rigtige SEL-Oyster let løber i 8-10 k til den model. Mit bedste råd til folk der køber DJ ure er at købe dem som de præcis vil have dem. Jeg syntes tit jeg får henvendelser fra folk der har fundet et billigt DJ, som "bare lige" skal have anden skive og lænke. Før den operation er på plads er den gode handel altid faldet til jorden. Så køb DJ som de præcis skal være og giv 2-3 k mere i første omgang.

Så billigste løsning er at sælge uret og finde et der passer hendes smag. Beklager... Icon_mad

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
TimeToWatch.dk Skrev:Smut forbi Klarlund og få en anden skive på. Mener de ligger i 3.000 kr. og så får du præcis den det skal være. Du kan godt finde dem brugt men sikre dig lige at det passer et cal. 31xx. Mht. lænken vil jeg anbefale dig at beholde Jubilee lænken på, da den rigtige SEL-Oyster let løber i 8-10 k til den model. Mit bedste råd til folk der køber DJ ure er at købe dem som de præcis vil have dem. Jeg syntes tit jeg får henvendelser fra folk der har fundet et billigt DJ, som "bare lige" skal have anden skive og lænke. Før den operation er på plads er den gode handel altid faldet til jorden. Så køb DJ som de præcis skal være og giv 2-3 k mere i første omgang.

Så billigste løsning er at sælge uret og finde et der passer hendes smag. Beklager... Icon_mad

/Mads

Hej Mads,

talte tidligere med Klarlund og kunne forstå på dem at man kunne tilkøbe en sort skive for 3750kr inkl montering. Men tænkte man måske kunne være heldig at finde denne brugt, til en billigere pris men ellers er Klarlund bestemt en mulighed. Og hvis jeg var rigtig rigtig heldig, så kunne det være at nogen ligefrem ville bytte skiver:-):-)

Jeg har faktisk i dag købt DJ uret og fik denne til en rigtig fornuftig pris, apropos det du skriver nedenfor:-) Den er fra 2008, Klarlund papirer med alt tilbehør - pris; 23.000kr (god pris ik?!). Det er klart hvis jeg skal ud og købe ny skive samt lænke, så er vi oppe på 10k mere og så er prisen måske ikke lige så attraktiv men på den anden side så har pigebarnet jo også lidt at lege med, medmindre jeg sælger den blå skive samt jubilee lænke.

Kunne sikkert godt at have fundet noget til 25-30.000kr og så passede det hele "perfekt" men men Klarlund papirer og et rigtigt nydeligt ud, synes jeg faktisk at det stadig er et godt køb jeg lavede i dag.

Hvad tænker du!?:-)

Thomas
Rolex Submariner 16610 - Panerai 177 - Citizen Pingo - Audemars Piguet 15300 - Omega Seamaster Automatic 1979 - Rolex Daytona 116520 - Omega Speedmaster Moon 35705000
Svar
Jo bevars det er da en fin pris, men uret skal jo også spille mht farve og lænke, da det ellers kan være et fedt. Mine erfaringer er at det er svært at finde nyere pæne DJ skiver og prisen er ca. 2-3 k brugt. Lænken er som jeg skrev ca. 8-10 k og jeg ser dem stort set aldrig til salg. Så jeg er lidt bange for at du hænger på den løsning du har anskaffet dig, og så må hun bare være tilfreds med den Icon_e_wink

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
TimeToWatch.dk Skrev:Jo bevars det er da en fin pris, men uret skal jo også spille mht farve og lænke, da det ellers kan være et fedt. Mine erfaringer er at det er svært at finde nyere pæne DJ skiver og prisen er ca. 2-3 k brugt. Lænken er som jeg skrev ca. 8-10 k og jeg ser dem stort set aldrig til salg. Så jeg er lidt bange for at du hænger på den løsning du har anskaffet dig, og så må hun bare være tilfreds med den Icon_e_wink

/Mads

Jeg er helt enig i, at man ikke blot skal købe et ur fordi det er "billigt" men kæresten prøvede/så uret og syntes da også det var et rigtig pænt ur. Men ligesom jeg har extra remme til nogle af mine ure, så kan hun jo også have en extra rem/lænke - en rem/lænke kan jo give uret et helt nyt look.

Vedr skive tror jeg dog hun hælder mest til mest til et sort i dag, men derfor kunne det godt være hun en dag kunne tænke sig at sætte en anden skive i (blå).

Hvad tænker du prisen skulle have været på DJ uret. Det er i fantastisk stand, men hende som solgte det havde ikke så meget forstand på ure..det koster jo som nyt inde hos Klarlund omkring 43k.

Thomas
Svar
Du kan købe et sprit nyt her:
[url]"http://www.kroonwatches.com/product/datejust-36mm-black-index/?lang=nl&pageid=42" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.kroonwatches.com/product/dat ... &pageid=42[/url]
Som du kan se kan projektet blive dyrt.
Du har fået uret til en fin pris men som Mads er inde på falder den fine pris til jorden hvis du ikke er glad for uret.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
KlausM Skrev:Du kan købe et sprit nyt her:
[url]"http://www.kroonwatches.com/product/datejust-36mm-black-index/?lang=nl&pageid=42" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.kroonwatches.com/product/dat ... &pageid=42[/url]
Som du kan se kan projektet blive dyrt.
Du har fået uret til en fin pris men som Mads er inde på falder den fine pris til jorden hvis du ikke er glad for uret.
Mvh
Klaus

Hej Klaus,

tak for tilsendte. Forstå mig ret, min kæreste er super glad for uret/modellen men kunne måske godt tænke sig en anden skive eller lænke på et tidspunkt. Havde jeg købt det som nyt, fx hos kroonwatches så ville det blive en endnu dyrere affære hvis hun fx gerne ville have en anden skive i på et tidspunkt. Her har jeg købt et super nydeligt ur med danske papirer og alt tilbehør for en så god pris at jeg næsten kan købe en ny skive samt lænke til omkring 10k mere (skive 3750kr + 7000kr og med lidt rabat kan jeg sikkert få det til 10k ialt) og dermed kommer vi samlet op på 33k.

Her får hun så et ur fra 2008 som er købt og betalt hos Klarlund, to lænker og dertilhørende to skiver - pris i alt 33k.

Og hvis jeg er heldig kan det være man kan finde en pæn lænke til halv pris og/eller en pæn skive til halv pris. Men det lyder på Mads at det måske kan blive svært..nu forsøger jeg, og ellers tager vi forbi Klarlund en dag:-)

Uret skal hun reelt først have til næste år da det er en bryllupsgave:-)

Thomas
Svar
Hej Thomas.
Det er fedt at kunne skifte skive/lænke men det koster Icon_e_sad
Nu da din kærestes ur er anskaffet hvor der du så med din AP?
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
KlausM Skrev:Hej Thomas.
Det er fedt at kunne skifte skive/lænke men det koster Icon_e_sad
Nu da din kærestes ur er anskaffet hvor der du så med din AP?
Mvh
Klaus

Enig, og ja det havde også været rarest at have købt det 100% som hun måske ville have haft det, men prisen, papirer mm spillede så meget at jeg (i samråd med kæresten) blev enige om at købe uret som det var. Og så kan man jo altid tilkøbe sig de andre ting med tiden..hun kan i hvert fald godt lide tanken om at skive lænken på den med tiden.

Vedr mit AP (godt husket:-), ja så er jeg i fuld gang med at holde øje med markedet og håber og tror på at jeg snarest hiver et i land selvom jeg ikke har så travlt men tanken er der konstant!!:-)
Svar
Hvad kom du frem til med den AP skulle der holdes lidt øje?
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)