Svar: 38
Tråde: 6
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Jeg oprettede i sin tid hvor jeg udtrykte min interesse for at købe Sumoen som mit første ur, og jeg har nu tænkt mig at købe den så snart pengene er til det, svært at betale husleje når man er på SU og så få råd til et ur til og med. Så jeg ville bare lige få styr på det sidste inden jeg henter det hjem. Det er ydermere faldet fra cirka 5200 med told osv til nu kun 4000 her: [url]"http://www.seiyajapan.com/products/s-sbdc001" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.seiyajapan.com/products/s-sbdc001[/url] hvilket er meget lækkert. Men, jeg går utrolig casual klædt til daglig, altså ikke joggingtøj hver dag men i hvert fald shorts og kedelige trøjer osv. den eneste grund til at jeg ønsker mig det her ur er fordi at jeg synes at et ur er det eneste smykke en mand kan bære, øreringe osv ser ikke specielt godt ud i mine øjne, jeg kan også finde på at have et armbånd på på den anden hånd men det er så også det. Men er det almindelig kotume (det er det nok ikke) at rende rundt i casual tøj og så et dyrere ur? Sumoen er jo ikke et dyrt ur ift. jeres, men pointen er det samme. Bør jeg i følge jer kun anvende uret når jeg har pænere tøj på altså i hvert fald cowboybukser eller er det helt ok? Ved godt det er ens eget valg, men sumoen skal jo ikke lede miskredit.... Ville bare høre jeres tanker om hvad man kan bære med uret og hvad man ikke kan.
Derudover, når jeg bestiller det hjem, hvordan er det så med told? Jeg betaler selvfølgelig tolden, men hvordan fungerer det helt præcist? Altså jeg betaler jo kun for de der 525$ til at starte med, hvordan får jeg også betalt for tolden? Modtager jeg bare et brev lige pludselig om at jeg skal betale tolden for at få uret udleveret eller hvad?
Hvis i har andre ting om sumoen i vil minde mig om inden jeg køber det om 2 måneders tid så sig endelig til :)
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Jeg går med dyrere ure ligegyldig om jeg har slidte jeans, shorts eller hvad som helst på.
Du skal ikke lade dig begrænse - køb det ur du ønsker dig (Sumo) og brug det til det hele
De par gange jeg har handlet uden for EU har det givet sig selv og regningen er kommet helt automatisk.
Held og lykke med det, det er et rigtigt lækkert ur du har kig på.
•
Tak skal du have! Så jeg skal egentlig bare bestille og betale nu, og så kommer resten lidt af sig selv? :)
•
Svar: 3,308
Tråde: 195
Modtaget Likes: 1,436 i 469 svar
Givet Likes: 802
Jeps, du bestiller det bare der hvor du vil købe.
Når uret ankommer til DK, typisk med FedEx, UPS eller lign., sørger de for at betale told og moms. Og så sender de dig en regning.
Og så er det bare at betale denne regning.
Med venlig hilsen
Henrik Graae Visse
Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
•
Ok. Jeg bestiller fra seiyajapan altså jeg køber den i det link jeg skrev i OP.
Jeg har aldrig prøvet uret før og har heller aldrig rigtig gået med ur da jeg ikke synes nogle ure har været flotte, er det noget man bør bekymre sig om - eller er chancen god for at det også vil falde i min smag i virkeligheden?
•
Svar: 2,374
Tråde: 130
Modtaget Likes: 940 i 473 svar
Givet Likes: 858
Jeg kan godt forstå din interesse for Sumoen. Det er også et ur, som jeg har kigget på.
Umiddelbart ville jeg finde det mere "praktisk" hvis uret kunne købes inden for EU.
Hvad jeg har fundet frem til er: Det kan købes hos Tempo Relojes i Spanien til 535 Euro, hos Chronoline i Tyskland til 599 Euro og hos Monsterwatches i Holland til 560 Euro. Hvad de respektive leveringsomkostninger er, har jeg ikke fundet ud af, men det findes let.
God fornøjelse med købet, og lad os følge sagen videre!
/
Kristen
•
Super KH :) Vil bare gerne bestille mit hjem online så vidt muligt. De 1000 kroner ekstra er ikke det det skal komme an på for mig, men self hvis der kan spares 1000 kroner så siger jeg ikke nej til det :)
•
Mine foreslåede sælgere af Sumo er alle online.
/
Kristen
•
Med hensyn til ure og tøj er min holdning at man aldrig kan have et for godt ur på og at man aldrig kan have et par for gode sko på.
Derimod kan et "ringe" ur (hvad det så end er) og et par sølle sko (det ved alle hvad er) trække det hele ned, lige meget hvor "fint" tøj man har på!
/
Kristen
•
•