IWC 3536-01 - problemer med kronen
Halløj...
Er ny her på dette forum - men jeg er blevet MEGET glad for at snuse rundt. Nu har jeg dog et lille issue med mit AT 3536 som jeg måske kan få jeres holdning til.

Jeg har haft 3536'eren i snart 13 år og gået med det 24/7 - et helt igennem fantastisk ur, og jeg har gennem tiden ikke kunnet finde noget andet ur, der har kunnet sende det på pension i skuffen (har været igennem et IWC Mark XV og et par Zenith El Primero).

Nu har det lige været gennem det helt store eftersyn, hvor det efter en måned hos Ole Mathiesen blev sendt videre til IWC, da der var noget med glasset de ikke kunne klare i Kbh. Endelig, efter 3 måneders adskillelse, fik jeg forleden mit elskede ur tilbage.

...men da jeg har stillet uret og vil skrue kronen fast igen kan jeg mærke at det opfører sig mærkeligt. Jeg kan skrue ind til det punkt hvor kronen plejer at sidde helt fast - men nu kan jeg så fortsætte med at dreje omend den er lidt strammere. Sådan plejede det ikke at være og jeg synes også kronen slutter med at sidde med lidt "luft" ind til kassen.

Desværre bor jeg i Aarhus så jeg kan ikke bare lige smide det ind til Ole Mathiesen igen. Jeg har skrevet til OM og de siger at jeg bliver nødt til at sende det til dem igen. Men jeg vil jo nødigt undvære mit ur igen ; (

Så... Er der nogen af jer eksperter der ved noget om det her problem og har en ide om det er noget alvorligt, eller noget jeg måske kan få fixet lokalt her i det Jydske?

MVH
Morten
Svar
Hvis du kan tage et par nærbilleder, kan jeg lige sammenligne med min 3536.
Svar
Først velkommen til Icon_e_biggrin1

Dernæst så virker det (uden at være urmager) til at der er et problem med kronerøret. Hvor irriterende det så end er, så ville jeg sende det tilbage til dem der stod for service da det bør håndteres som en reklamation.
Svar
Kristofferj Skrev:Hvis du kan tage et par nærbilleder, kan jeg lige sammenligne med min 3536.

Ville gerne lægge et billede op.... Men det virker ikke til at være det nemmeste. Er ikke så kode-agtig ; ) Nogen der kan hjælpe?
Svar
LAURITZEN1968 Skrev:
Kristofferj Skrev:Hvis du kan tage et par nærbilleder, kan jeg lige sammenligne med min 3536.

Ville gerne lægge et billede op.... Men det virker ikke til at være det nemmeste. Er ikke så kode-agtig ; ) Nogen der kan hjælpe?

Hvis du sender billedet til mig, vil jeg gerne uploade det for dig Icon_e_smile
Venligst
Rasmus

"Alt ordner sig i morgen, er jeg sikker på..."
C.V. Jørgensen
Svar
Her er Morten´s billede:

İmage
Venligst
Rasmus

"Alt ordner sig i morgen, er jeg sikker på..."
C.V. Jørgensen
Svar
Og den fortsætter bare med at kunne dreje rundt?
Svar
Sådan her ser min ud

İmage
Svar
Kristoffers er skruet helt ind til kassen, hvilket bekræfter mistanken om at der er sket noget med kronerøret IMHO. Mon ikke det er gevindet på røret der er smuttet - det tror jeg.
Svar
Wauv - fedt at få så meget kompetent input.

Surt at uret må tilbage til Ole M.
Har i nogen ide om det med kronerøret er noget de kan ordne på deres eget værksted?
Hvordan med vandtæthed når kronerøret er "smuttet"?
Burde jeg lade være med at gå med uret ifndtil det er fixet

M
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)