Kun et ur og det skal være IWC
#1
Hvis du kun må eje og bruge et ur og det skal være IWC og budgettet er 35 K (gerne brugt), hvad ville du så vælge?

Og for lige at præcisere. Ikke hvad skulle jeg vælge, men hvad ville du vælge til dig selv...... Og meget gerne, hvorfor.

Vintage, nyt, lidt brugt, meget brugt. Du skulle købe det nu og hænger på det resten af livet til det hele.


Vh baun
Svar
#2
Jeg er ikke 100% sikker, men min umiddelbare tanke er Aquatimer 3568, da jeg synes, at det er et hamrende flot, lækkert og solidt udført ur.
Venligst
Rasmus


"Alt ordner sig i morgen, er jeg sikker på..."
C.V. Jørgensen
Svar
#3
Ingenieur 3227-01. Et Genta-designet ur, minimalistisk design, sin helt egen, særlig position i urhistorien og bare fed.
İmage
Mit eneste personlige aber dabai er størrelsen, da jeg er vant til relativt store ure.
(Jeg har stadig til gode at se uret IRL, men hvis størrelsen ikke et et issue for mig, kan det nemt blive mit næste ur)
Svar
#4
Sociologen Skrev:Ingenieur 3227-01. Et Genta-designet ur, minimalistisk design, sin helt egen, særlig position i urhistorien og bare fed
Icon_+1
Svar
#5
Et eneste IWC til de penge må blive en Ingenieur. Det er den helt centrale linie i IWC's historie, og de 35K gør det umuligt at få en Portugueser 5001, som ellers ville være mit forslag.
Hvis det skal være et ur "til det hele", så er den foreslåede ref. 3227 (som er et pragtfuldt ur) meget stor og tool-agtig. Jeg ville nok gå efter en Ingenieur ref. 666. Det er den første og en klassiker.
JK

İmage
Svar
#6
Med et budget på 35k ville jeg gå lige efter Flieger 3705, det første IWC pilotur i keramik.

İmage

Kun produceret i omegnen af 1000-1200.

En milepæl i IWC's Flieger-udvikling. Den første kronograf i keramik. Tritium skive. Et ur som stiger i værdi. Et smukt ur, måske en anelse for lille til mig med de 39mm, men det kunne nok gå. Et ur jeg utvivlsomt ville sætte meget stor pris på.


Mvh
Michael
İmage
Svar
#7
MichaelSC Skrev:Med et budget på 35k ville jeg gå lige efter Flieger 3705, det første IWC pilotur i keramik.
Mvh
Michael
Det er bestemt også et godt forslag, Michael. Jeg synes dog ikke, den sorte chronograf passer rigtigt "til det hele", som Baun skriver. Det er ikke for at begynde en diskussion om dressure m.v. Icon_e_wink
JK
Svar
#8
@JK - nej, mit svar gik nok mere på hvilket ur jeg ville vælge til mig selv Icon_e_biggrin1 Nu har jeg haft 3786 og det følte jeg kunne gå til alle situationer, men det er naturligvis en meget subjektiv vurdering.

Ellers alle gode bud....

Mvh
Michael
İmage
Svar
#9
Dette

[url]"http://www.chrono24.dk/iwc/ingenieur-666-a-cal-853-calatrava-style-dial-revision--id2333455.htm?SEARCHSTATS_BRAND_ID=&SEARCHSTATS_MATERIAL_ID=&SEARCH_REGION_ID=&STARTSEARCH=S" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.chrono24.dk/iwc/ingenieur-66 ... RTSEARCH=S[/url]øg&braceletMaterial=407&caseMaterials=&countryIds=DE%7CAT%7CCH%7CIT%7CFR%7CSE%7CNL%7CES%7CUK%7CLU%7CBE%7CDK%7CPT%7CFI%7CCY%7CIE%7CCZ%7CSK%7CPL%7CEE%7CLV%7CLT%7CHU%7CRO%7CBG%7CGR%7CSI%7CMT%7CHR&dosearch=true&gender=1401&manufacturerIds=124&maxAgeInDays=&picnum=5&priceFrom=25000&priceTo=35000&query=&searchexplain=false&showpage=4&sortorder=1&tab=pics&urlSubpath=%2Fsearch%2Findex.htm&watchCategories=&watchTypeId=U

Jeg ville dog nok foretrække det med en IWC lænke

Vh baun
Svar
#10
Jeg har valgt og det er en AT 3568.
Af alternativer er 3536 SS eller 3711/3713 Doppel.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)