Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
http://www.lauritz.com/da/auktion/custom.../i3102562/
Så blev de her sammenbragte reservedele solgt. "Customized GMT Master", hammerslag kr. 17.500.
Er lidt nysgerrig om hvad Lauritz´ vejleafdeling (hvor de ellers er lidt vaksere end mange af deres kollegaer) vidste om den her monstrum... Opfattede de uret som værdig "customized", som sammenbragt affald eller bare som "feeedest Rolex sportsmodel".
Faktiskt, mindst alle tre muligheder er åbne.
Hammerslagsprisen viser dog helt klart at vi behøver ikke altid være så tantede og emsigt forfærdede ang. det bræk, der sælges på nettet. Åbenbart forstår de "helt almindelige købere" hvad er suspekt skidt og hvad er kosher.
Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  )
•
Svar: 4,455
Tråde: 283
Modtaget Likes: 3,254 i 1,131 svar
Givet Likes: 2,348
Jeg synes egentlig også, at Klarlunds verificerings-skrivelse siger alt !!
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
Svar: 1,986
Tråde: 66
Modtaget Likes: 13 i 11 svar
Givet Likes: 0
Den er vendt i en anden tråd på Rolex forum. Der er flere aspekter i det. Jeg syntes Lauritz vurdering er ok og afspejler urets originalitet/oprindelse. Den indikerer IKKE, at der er tale om et ref. 1655 til +60-70 k, men et 1675 Frankenstein. Det holder med garanti mange væk og grunden til at det "kun" endte hvor det gjorde.
Skive og lynette er åbenlyse fake dele af meget lav kvalitet. End ikke tæt på at ligne noget originalt. Personligt er jeg derfor bekymret for Klarlunds fremtidige kvalitet af verificeringen af vintage Rolex, hvis dette afspejler kompetance niveauet. Kan de ikke spotte noget så simpelt som dette, kunne et flot fake DRSD eller Newman Daytona let smutte igennem en verificering  Som prof. urpusher irriterer det mig også lidt, da købere af dyre vintage Rolex i 97 % tilfælde vil lade Klarlunds vurdering veje tungere end min i en verificering, da de jo er aut. Rolex forhandler, og menig mand har blind tillid til faguddannede i hvide kitler med firma logo på brystlommen, på trods af at de har begrænset erfaring med tingene
Jeg ved godt at disse vintage sager tit er giftige, men hvis man ikke har evnerne til at verificere skal man hellere melde pas, frem for at gætte eller komme med udmeldinger som her, hvor man ikke kan garantere for ægtheden.
/Mads
•
Svar: 1,471
Tråde: 49
Modtaget Likes: 274 i 158 svar
Givet Likes: 118
Nu kender vi jo ikke helt hvordan Klarlund har udtalt sig inden deres undersøgelse. En ting er på skrift men de har nok også sagt en del inden de skrev noget ned kunne jeg forstille mig.
Jeg havde et 6362 Daytona i hånden som ikke helt kunne bekræftes ægte/Uægte før det kom til Rolexfabrikken, som blev nød til at sætte deres faketeam på det.
Kassen var en kopi grundet serienummer, men ellers var kassen i høj kvalitet. Lynette ægte. Skiven var fake men stadig nok kvalitet til at kunne bruges i rigtigt mange år. Værket var ægte, men måtte skilles en del af inden man fandt ud af at nogle dele var uægte. Lænken var ægte.
Klarlund har måske sagt at for at få alt 100 % klarlagt skulle uret ned til fabrikken.
Uanset hvad synes jeg at uret er ikke så kønt, men hvis man ønsker dette design for næsten 20.000 kr, så ok.
Selve uret, hvis værket blev renset og smurt ville jo gå fint. Jeg så engang fyren Jocke lave sit GMT op til,et 1655 med ægte dele. Log ind på FB for at se det
[url]"https://www.facebook.com/nicholas.stenov/media_set?set=a.10151011978704756.442316.825484755&type=3" onclick="window.open(this.href);return false;">https://www.facebook.com/nicholas.steno ... 755&type=3[/url]
I min verden er det som de flestes her noget usmageligt, men man kan ike komme uden om at selve uret kan komme til at gå ganske fint. Men Jeg ville aldrig selv røre det med en ildtang.
•
At det kan være svært at verificere et manuelt Daytona værk forstår jeg godt da 90 % af dette består af standard Valjoux 72 stumper. Der er dog et par klare indikationer der med 97 % sikkerhed ret let kan spotte om værket som udgangspunkt er original. Graveringer på værkpladen og broen f.eks. Men fint den så røg omkring Rolex hvis der var tvivl. skive/lænke/kasse/lynette burde de kunne spotte hos Klarlund.
Om man fusker et 1675 til et 1655 er jeg ret kold over, så længe man ikke forsøger at tippe det af som et 100 % 1655. MEN at smide en fake skive og lynette på fatter jeg så ikke hvorfor man gør, da det jo ødelækker hele udtrykket med en så ringe lavet fake skive som denne
/Mads
•
Jeg forstår det heller ikke. Hvis man vil lave en fake skive hvorfor så ikke lave den 100 % orginal til sådan et ur ?
Jeg fatter ikke nogen gider give tæt på 20.000 for sådan et ur. Men skulle jo tro at det kun var 10.000 - 15.000 værd med de dele. Men når Klarlund siger at de ikke ved om skiven er ægte vil mange købere gerne bilde sig ind at den er ægte. Mange vil jo gerne narres og bilde sig ting ind når de endelig har brugt en stor sum penge på et eller andet.
•
Prisen er såmænd fair de falske dele til trods. Er værk, kasse og lænke ok, er der alene her dele for små 20 k. Man kan skaffe en 1675 skive, visere og lynette for ca. 8-10 k og så har man et ok 1675 for 28-30 k. Hvis 1655 skiven og lynetten så havde været original kunne de godt trække en pæn sum i løssalg på 10-12 k, og regnmestykket være fint, så man havde et originalt 1675 til ca. 20 k. MEN da 1655 delene er 0 kr værd, er det ikke nogen super handel. Ville hellere finde et pænt oprindeligt 1675 med matchende dele til ca. 30-32 k.
Men mon ikke køber agter at bruge uret som det er?!
/Mads
•
Enig
Dog vil mange stadig så tvivl om skiven er ægte eller ej grundet Klarlund, men 99 % af alle mennekser har ikke lyst og tid til at skaffe alle de sidste orginale stumper. For hvad hvis man også blev snydt der.
Nu ved køber hvad han har fået, han ved hvad markedsværdien på uret er, men nu skal urværket vel renses og smøres, og jeg ved ikke hvor meget Klarlund vil røre ved sådan et ur. Jeg kender dog et par andre AD, der ville rense og smøre værket og man kan jo også tage det til en ikke AD forhandler.
•
Hvis du klasker 7.575 kr på disken hos Klarlund tror jeg ikke et service er noget problem  Der hvor festbremsen klapper i er hvis du beder om at få evt. uoriginale dele udskiftet med originale. Vintage reservedele er ombytning så der kan de ikke hjælpe. Jeg fik engang et 1675 ind med en redial og her lød beskeden, at de ikke måtte sælge mig en original og jeg selv skulle finde en anden skive, og så komme med uret. Så skulle de nok montere den. Jeg fik den gl. redial retur und alles, så ganske fin service
/Mads
•
Ja, det er lidt mærkeligt med den lov.
Da jeg fik det gamle 6362 Daytona tilbage var beskeden den samme. De havde bare fjernet Rolexnavnet på skiven og slettet numre på kassen og fjernet de få uægte dele i værket der var.
Jeg undrede mig over hvorfor de ikke satte originale dele i værket og en ny orginal skive og nye reg. numre i kassen eller en ny kasse. Manden, der ejede uret havde givet 55.000 kr for det for 8 år siden og tabte hurtig 45.000 - 50.000 kr. på det.
Som uret var da jeg fik det tilbage kunne en eller anden lave fake dele igen og starte forfra med snyd. Men det ville jo ikke ske ved at sætte originale dele i på fabrikken.
Iøvrigt er det indtil videre kun Klarlund, som vil have 7.575 kr for service af disse gamle værker. De andre AD vil stadig kun have ca. 4.000 - 4.500 kr. hvis uret er lige til almindelig service. Bare så andre ved det.
•
|