Aquatimer - hvordan og hvor meget?
#1
Jeg går p.t. med planer om at spare sammen til denne Aquatimer, og så vidt jeg ved er listeprisen hos de danske AD´ere cirka 39.000 DKK, men i Italien kan uret fås til kun 3.460 Eur (cirka 26.000 DKK), hvilket man jo må sige er en hel del mindre... [url]"http://www.orologeriabodoni.com/scheda.asp?id=27357" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.orologeriabodoni.com/scheda.asp?id=27357[/url]

İmage

- Hvad ville I gøre, hvis I gerne ville smide penge efter et nyt og ubrugt eksemplar af uret eller i hvert fald et i perfekt stand?
- Hvor meget rabat vil man kunne regne med at få hos fx Hvelplund eller Ole Mathiesen?
- Ville I godt turde købe hos den italienske forhandler?

Håber at I kan hjælpe mig Icon_e_smile
Venligst
Rasmus


"Alt ordner sig i morgen, er jeg sikker på..."
C.V. Jørgensen
Svar
#2
Havde ikke dreamwatch eller timetowatch et mint til salg til omkring 22?
Har haft et, svine fedt ur... Men Panerai og en anden handel gjorde at det ikke overlevede synderligt længe...

İmage
__________________________________________
it's pure instinct, you can't learn that!

//Berg
Svar
#3
Jo, Dreamwatch har faktisk hele to eksemplarer til salg i øjeblikket, men begge er uden lænke, fra 2010 og lettere brugt...
Venligst
Rasmus


"Alt ordner sig i morgen, er jeg sikker på..."
C.V. Jørgensen
Svar
#4
Er lænke en dealbreaker?
Personligt synes jeg den er federe på gummi..
__________________________________________
it's pure instinct, you can't learn that!

//Berg
Svar
#5
En dealbreaker er det ikke, men jeg synes bare, at det er et par tænder federe med lænke på Icon_e_smile
Venligst
Rasmus


"Alt ordner sig i morgen, er jeg sikker på..."
C.V. Jørgensen
Svar
#6
Rasmus det er et fedt ur. Jeg synes klart det ser bedst ud på gummi men det er jo smag og behag.
Du kan godt finde uret herhjemme nyt til noget under de 39k.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
#7
En AD vil som regel være tilbøjelig til at give kontantrabat, især da der er tale om et ur, som de uden videre kan skaffe hjem. Dog fraviges det anførte udgangspunkt i visse henseender.

Spørgsmålet om, hvor meget beror imidlertid på forskellige faktorer, men mød op i et af de nævnte butikker og hør videre.
Svar
#8
Ralle Skrev:Jeg går p.t. med planer om at spare sammen til denne Aquatimer
Du ved jo godt det ikke lykkedes, Rasmus. Du bliver fristet af noget andet inden da Icon_e_biggrin1

Men et flot ur som ser fedt ud på lænke, og vil matche dit Seawolf perfekt. Sælg noget af det du ikke bruger, så er der hurtigt penge til et......
Svar
#9
Fedt ur, Rasmus.

Jeg ville ikke kunne kalkulere med en rabat fra AD'ere i DK, men selvfølgelig tage en snak med dem alle.

Alternativt ville jeg købe et næsten nyt eksemplar og spare kantstensafskrivningen. Jeg ville være en kende nervøs ved at handle med Italien. Ikke så meget pga. forhandleren, men man har hørt om ure som forsvinder undervejs med posten, men hvis det er forsikret burde det være ligemeget.

Jeg vil nok foretrække at handle med danske, tyske, hollandske eller engelske forhandlere eller private sælgere.

Hvis du føler lidt for versionen med lænke bør du købe den med nu, at købe den separat er alt, alt for kostbart, dér er gummiremmen trods alt billigere at købe som ny.

Held og lykke med jagten Icon_e_biggrin1

Mvh
Michael
İmage
Svar
#10
Mange tak for alle jeres inputs Icon_not

Jeg er fortsat ganske "tændt" på uret, og jeg vil nu forsøge at gå i gang med at spare penge sammen til det, men som Claus ganske rigtigt skriver, er der så meget der frister mig hele tiden, så det med at spare op til noget bestemt er ikke lige frem nogen nem opgave, men dette er ét af de ure, som jeg kan mærke, at jeg VIRKELIGT brænder for at få fat i, så jeg tror og håber, at det lykkes Icon_e_smile
Venligst
Rasmus


"Alt ordner sig i morgen, er jeg sikker på..."
C.V. Jørgensen
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)