Overpris eller overkill :)
#11
Som flere har pointeret er det Tiffany skiven der her gør forskellen. Ellers ville prisen nærmere være 60-80 k for uret. Mig bekendt er der to steder, hvor alt sund fornuft forsvinder. Nemlig inden for vintage Rolex og sidst men ikke mindst politik Icon_e_wink

Gældende for begge scenarier er at man skal elske det for at forstå og acceptere det Icon_head

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
#12
Lars Rasmussen Skrev:Der står Tiffany og co. på skiven? Kan det have noget at gøre med den høje pris?



Godt set. Ja, det er det, som gør det. Men om vurderingsprisen er dobbelt op ved jeg sørme ikke. Det bliver nok ikke solgt herhjemme. Markedet er for lille, men nok USA, Japan, Rusland eller Kina.
Svar
#13
De bedste markeder for vintage Rolex er helt klart EU og USA. De "nye" markeder har endnu ikke fået øjnene op for vintage, eller brugt for den sags skyld, og her er det primært nye ure der sælges. Der er dog fokus på vintage i Asien med Singapore og Hong Kong som de primære aftagere. Men de har jo også været med i mange år som britiske kolonier og ikke en del af de nye vækstmarkeder.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
#14
Enig i at at det er skiven der her forsøges at skulle retfærdiggøre den høje pris - dog tror jeg ikke at den bliver solgt til 200k af den grund hverken indenfor EU eller USA eller for den sags skyld på de nye markeder over øst på!

Jeg vil med en normal passende skive til denne ref. med dette "fødeår "maksimalt give den en slagspris på 10k euro som Mads også er inde på!

Skal de trække ml. 10-12k euro så skal den stå pænere(skive - visere - kasse og lynette indlæg)

Skal de trække 12k-14k euro skal de som minimum opfylde ovenstående og have evt. original lænke med!

Derover i pris så er vi ude i helt originale flotte komplette udgaver med B/P - der kan prisen virkelig tage fart!

Sluttelig er de allerførste udgaver - straight hand'en fra de første par år i start 70'erne hvor priserne går endnu mere amok for de flotte originale eksemplarer - og ikke mindst hvis de har B/P med....

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
#15
Jeg vil tilføje at den er temmelig grim uden sin lænke Icon_rolleyes
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)