Afstemning: Hvilket af disse ville DU vælge?
Breitling Avenger Seawolf - "gammel" model med sort skive på lænke
Omega Seamaster 300 M Chronograph - sort skive
Oris Aquis Depth Gauge
Seiko Ananta SRQ003J1
Seiko SPB013J1
[Vis resultater]

Hvilket af disse ville DU vælge?
Jeg er på udkig efter et nyt ur i den - i min verden - halvdyre ende, og umiddelbart er det disse fem ure, som trækker mest i mig, så jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre, hvilket af disse ure DU ville vælge Icon_question Icon_question Icon_question Udover at stemme, ville jeg være dybt taknemmelig, hvis du også gad at begrunde dit valg!? Har du forslag til andre ure i samme prisklasse, som hos dig ville være det klare valg, vil jeg også meget gerne høre om dette, men jeg er ret sikker på, at det skal være et af disse fem ure Icon_e_smile

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
Venligst
Rasmus

"Alt ordner sig i morgen, er jeg sikker på..."
C.V. Jørgensen
Svar
Af de viste ure, har jeg stemt på Omega - men jeg skal indrømme, at jeg vaklede imellem Omega og Breitling, selvom det er to meget forskellige ure.

Jeg endte med Omega - dels fordi, jeg altid har haft et "sweet spot" mht. mærket, men også pga. det klassiske, stilrene og afdæmpede design, hvor Breitling er mere "bling" :-)

Blot en skam, at det ikke er den gamle model med sværdviserne - hvis det havde været tilfældet, så havde jeg stemt Omega uden et millisekunds tøven ! Icon_love
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Absolut ikke Omega'en. De andre er meget mere "dig"..... Jeg har stemt Seawolf og Ananta Chrono. Jeg har selv ejet begge Ananta'er og de er SUPERFEDE.....
Svar
Mange tak for jeres stemmer og begrundelser! Jeg er jo "forelsket" i alle fem ure, men jeg hælder nok selv mest til Seawolf og Ananta Chrono... Jeg synes, at Omega´en føles lækker, stor og tung, selvom den kun er 41,5 mm, men jeg synes måske, at der er lidt for mange af dem...

Claus: Ved du, hvad den danske pris på Ananta Chrono cirka er, og ved du, hvor meget uret vejer (på lænke)?
Venligst
Rasmus

"Alt ordner sig i morgen, er jeg sikker på..."
C.V. Jørgensen
Svar
Kr. 19.995 og ca. 225 gram på lænke.....
Svar
1. Omega som jeg har stemt på. Fed klassisk Chrono Diver.
2. Breitling fordi det bare er et superlækkert seriøst dykker ur.

Omega Seamaster Diver 300 M

Casio G-shock
Seiko 5 
Svar
Jeg ville være SeaWolf (men har ikke stemt, da denne funktion ikke fungerer på TapaTalk). Valget begrundes i æstetiske forhold, da jeg synes, uret ser topfedt ur (faktisk overvejer jeg, om jeg skal anskaffe mig et, nu da jeg har solgt mit SteelFish). Desuden er det en diver, der går til 3.000m, hvilket objektivt set er ligegyldigt for de fleste, men alligevel ret cool.
Svar
Af dine egne muligheder har jeg stemt Breitling, da det er det pæneste ur IMHO.
Jeg bryder mig ikke synderligt om den version af Seamasteren og Ananta´erne taler slet ikke til mig.
Oris´en er cool, men Breitling er lige lidt federe.

Nu skriver du selv at man gerne må skrive hvad man selv ville købe i den prisklasse, så det vil jeg gøre Icon_e_biggrin1
Havde jeg omkring 20k i hånden lige nu og skulle købe et ur i den klasse, ville jeg ringe til Bo (kongen) og
"bestille" den Panerai Radiomir 210 han har. Den vil han sælge for 22k. hvilket er en super fin pris. Alternativt
ville jeg nok prøve en IWC Aquatimer (den nyeste model med gul lünette)

Det er de to ure til omkring 20k. jeg ville kigge på hvis jeg skulle have et ur i det prisleje og baseret på hvad
jeg har i forvejen Icon_e_wink Under alle omstændigheder er det jo fedt at være på jagt og jeg glæder mig til at se hvad
det ender med Icon_e_wink
Svar
Ville ikke tage nogen af dem derfor har jeg ikke stemt Icon_e_wink
grunden til at jeg ikke har stemt er at ingen af urene taler til mig enten når det kommer til design eller value.

Stod jeg og skulle købe et ur med ca 25k i hånden ville jeg kigge på et IWC eller en Seiko Marinemaster 600m SD,
af billigere alternativer ville jeg kigge på Sinn 212, Marinemaster SBDX001 eller Oris Prodiver.

Alle ure som jeg opfatter som seriøse uden noget bling. Icon_e_confused

Held og lykke med jagten. Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Stensbjerg Skrev:Alle ure som jeg opfatter som seriøse uden noget bling. Icon_e_confused
Fordi et ur har bling, kan det da sagtens være seriøst Icon_e_wink
JEG kan godt lide lidt bling Icon_e_biggrin1
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)