"Thin frame dial"
#1
I min søgen efter et explorer II 40mm er jeg stødt på betegnelsen "Thin frame dial" ved et ur hos Kronenonkel, hvor det tillige betegnes NOS. På min forespørgsel via crono24 fik jeg svar tilbage at det var original fabriks standard for nogle ure i G-serien og vil sige at en streginddeling er tyndere!?
Nu er mit spørgsmål her til expertisen:
Kendes denne skive fra andre urmodeller?
Er det umiddelbart til at se forskel fra standardskiven, hvis man ikke har en reference at se efter?
Er det en sjældnere explorermodel og dermed på sigt mere et samlerobjekt?
Findes der et sted hvor man kan se et eksempel på "Thin frame dial", - uden at skulle køre til Bremen?

Med venlig sommerhilsen
Søren
Svar
#2
Søren vi har vist vendt sagen indbyrdes, men her et offentligt svar:

Kendes denne skive fra andre urmodeller? NEJ mig bekendt er der ikke andre. Desuden har jeg heller ikke set mange "reklamere" for thin frame dial 16570.
Er det umiddelbart til at se forskel fra standardskiven, hvis man ikke har en reference at se efter? NEJ ikke hvis du spørger mig og skal en variant trække højere priser og blive mere samleværdig end andre lignende ref. SKAL forskellen være markant synlig på skiven.

Er det en sjældnere explorermodel og dermed på sigt mere et samlerobjekt? NEJ det kan jeg med 99 % sikkerhed svare nej til. Jeg kender ikke andre skiver med så små skivevarianter inden for samme ref. der har oplevet en differentiering i samleværdigheden.

Findes der et sted hvor man kan se et eksempel på "Thin frame dial", - uden at skulle køre til Bremen? Tja... kig på billederne og sats på der dukker et op i DK Icon_e_wink

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)