Big Pilot ?
#11
Vil da helt klart sige at ref 5002 ligger tættest på det gamle pilot design....

Remmen er lavet af mørkebrunt bøffellæder, og som alle andre læder remme, så bliver de naturligvis slidt.

Jeg har selv en BP 5002 til salg, og remmen er da slidt, men den er ikke ødelagt eller andet, og bruges da engang imellem for at spare de andre remme.
___________________________


Rolex Seadweller 16600 2008
IWC BP 5002 2005
Svar
#12
Der er rigeligt at læse og overveje inden jeg kaster penge ud, men er delt imellem 5002 og 5004 må jeg indrømme....

Berg, BP PP er der vist ikke luft til i budgettet lige nu. Ville gerne, men det må vente til senere Icon_mrgreen

Jeg kigger lidt videre og melder ind hvis jeg ender med at gøre noget ved det, da det 47mm Pam jeg kiggede på gik til en anden Icon_head
Altid to skridt foran og aldrig et bagud....!
Svar
#13
Der er lige kommet et 5002 til salg på salgssiden [url]"http://itstime.dk/ure-til-salg/ad/salg,2/iwc-bp-5002,551" onclick="window.open(this.href);return false;">http://itstime.dk/ure-til-salg/ad/salg, ... p-5002,551[/url]
Svar
#14
Er der nogen der kan komme med et forsigtigt bud på hvor ofte et BP bør serviceres, for at det hele er som det skal være?

-Hvad ville et service af en BP koste i DK?

Jeg er muligvis på vej ind i en handel, men kender ikke til de ovenstående detaljer. Any help??
Altid to skridt foran og aldrig et bagud....!
Svar
#15
IWC anbefaler service hvert 5. år, men det er slet ikke sikkert at det er nødvendigt. Mange venter med service til uret taber eller vinder uforholdsmæssig mange sekunder.

Jeg vil skyde på at et servicebesøg koster 5000,-, men jeg er ikke hundrede procent sikker.
Det er ikke et voldsomt kompliceret værk.

Mvh
Michael
İmage
Svar
#16
MichaelSC Skrev:Jeg vil skyde på at et servicebesøg koster 5000,-, men jeg er ikke hundrede procent sikker.
Det er ikke et voldsomt kompliceret værk.

Mvh
Michael

Har fået serviceret mit 3719 hos Richemont Singapore (IWC) for 3200,-

Som jeg lige husker det ville et Automatic non-chrono koste ca. 1500 at få bikset hos dem. BP er jo manuelt så det vil nok være lidt billigere eller samme pris.
Der bliver ikke skelnet mellem eta eller inhouse i deres quotations.
Lever i min egen lille dykkerklokke..
Svar
#17
MichaelSC Skrev:IWC anbefaler service hvert 5. år, men det er slet ikke sikkert at det er nødvendigt. Mange venter med service til uret taber eller vinder uforholdsmæssig mange sekunder.

Jeg vil skyde på at et servicebesøg koster 5000,-, men jeg er ikke hundrede procent sikker.
Det er ikke et voldsomt kompliceret værk.

Mvh
Michael

Jeg snakkede med Sarøe for et par timer siden, og han sagde 3800kr startpris og dyrere hvis der var problemer.
Han sagde der anbefales interval på 3-5 år eller som du nævner, til uret selv brokker sig og skal til service.
Altid to skridt foran og aldrig et bagud....!
Svar
#18
peterkaa Skrev:Har fået serviceret mit 3719 hos Richemont Singapore (IWC) for 3200,-

Som jeg lige husker det ville et Automatic non-chrono koste ca. 1500 at få bikset hos dem. BP er jo manuelt så det vil nok være lidt billigere eller samme pris.
Der bliver ikke skelnet mellem eta eller inhouse i deres quotations.

Men så skal uret til Singapore, eller er der noget jeg ikke fanger her?
Hvad så når uret skal tilbage til DK?

Mht service kan jeg få serviceret uret ved den forhandler jeg snakker med lige nu, men er ret sikker på de ikke autoriserede forhandler.

Nogle forslag/kommentarer/råd?

Vil ikke gamble med den slags penge et BP koster da jeg som regel skifter ur hurtigt (keder mig), men får er års garanti og uret taber pt ingen tid over hovedet. Sidste service på Warranty Card er 2007.
Altid to skridt foran og aldrig et bagud....!
Svar
#19
Hvis prisen er sat ifht. omstændighederne (tid siden sidste service, evt. servicebehov og med garanti) ville jeg ikke bekymre mig.
Og kan det serviceres for 3800 i DK, ville jeg tage det rimelig afslappet, hvis det var mig. Fedt ur hvis man har armen til det Icon_e_wink
Svar
#20
Jeg er i tænkeboks Kim. Prisen er kun nogenlunde, men når det drejer sig om 5002 må man blot erkende, at man må tage sine forholdsregler ud fra omstændighederne og se hvor man lander. Det er mange penge jo, så gider ikke have en service regning på 7K, så det er sådan set den eneste variabel lige nu:/
Jeg må melde tilbage i morgen hvad jeg gør ;)
Altid to skridt foran og aldrig et bagud....!
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)