En regning der skal betales?
Enig Baun hvis det er så kort tid vi snakker om, kunne sælger godt tage uret retur, men på den anden side har sælger jo lavet en kvittering som over for Skat dokumentere at uret er OK.

Jeg formoder dog at der er gået længere tid, da køber er blevet træt af uret og ønsker at sælge det. Det er vel de færreste der køber et ur, og så inden for den samme uge forsøger at sælge det igen.
Derfor forstod jeg, at det er en længere periode vi taler om, og så mener jeg ikke uret skal tages retur.

Men det kan Stensbjerg jo fortælle om ?

Jacob
Svar
OK så svare jeg lige på de spørgsmål der hænger i luften,
selvom jeg ikke rigtig ønsker at deltage i tråden, da det virker som om folk slet ikke læser hvad man skriver.

Først Per jeg piver ikke det gør jeg ALDRIG uanset hvad livet byder mig,
jeg skriver kun om hvordan jeg mistede penge det var jo det dig og John spurgte til.

John jeg har før forklaret i en anden tråd at ønsker man min historie så sender jeg den gerne i pb,
efter aftale med Kim ligger jeg den ikke ud med navn nævnelse i åben tråd,
derfor fremstår den måske kun i brud stykker herude men mon ikke de fleste forstår hvad den i hoved træk går ud på.

Den handler (for mig) generelt om at man som sælger har en moralsk forpligtelse til at stå bag den vare man sælger,
altså at når man har en vare i sin butik ja så har man sagt god for den på alle måder, den var den manglende lyst/evne eller hvad vi skal kalde den
jeg ikke havde vente at finde i den butik jeg handlede i.

Men jeg fandt ud af hvor meget r.v der var i bukserne,
og som sagt så handler jeg ud fra disse erfaringer frem over.

Mit Rolex røg frem og tilbage inden for ca en uge så der var alt mulig grund til at finde en løsning vi begge kunne have brugt,
vi havde også en del korrespondance frem og tilbage, da mit problem jo først opstod da jeg stod og skulle bytte det med DSeren med min "kunde"

jeg har som sagt kun lagt "min sags" hoved træk ud her i åben tråd,
der er selvfølgelig flere ting som spiller ind på hvorfor jeg følte mig dårlig behandlet.

Jeg må gentage at for mig handler det her generelt ikke om hvor stor risiko der er for at blevet "taget" eller hvor en evt. ekstra regning ligger,
det handler om at jeg ikke ønsker at eje smugler vare og at man når man sælger en vare skal stå bag den, og viser det sig at man har en kunden som er
kommet i klemme pga en fejl man som sælger har lavet (her manglende dokumentation) ja så må man være mand nok til at tage den på sin kappe,
og sørge for at kunden får en løsning som stiller ham fuld tilfreds.

I mit tilfælde købte jeg et ur som jeg så uforskyldt kommer til at stå i en situation med hvor jeg er låst,
og som jeg ser det (og her kan vi jo sagtens være uenige) var det fordi dealeren jeg købte det af ikke stod bag sin vare,
han vidste at det ur bare var et transit ur for mig i mod en DSer alligevel (igen som jeg ser det) løb han fra ansvaret da jeg stod og kunne lave bytte handlen,
handlen kunne bare ikke gennemføres fordi han ikke havde sørget for at der var betalt told og moms på uret.

Det skal med at uret var ca 1 år gammelt og hvis jeg er rigtig informeret,
så havde "min" grey dealer købt det af en anden dansk grey dealer som havde fået det ind i EU.

Men vi alle gør som vi hver især lyster
god sommer til hele debatten peace. Icon_drinks
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
"Piv".... betyder altså bare - "ærgerligt" i min terminologi - ikke at du piber. bare en talemåde.

vh Baun
Svar
Citat:Jeg formoder dog at der er gået længere tid, da køber er blevet træt af uret og ønsker at sælge det. Det er vel de færreste der køber et ur, og så inden for den samme uge forsøger at sælge det igen.
Derfor forstod jeg, at det er en længere periode vi taler om, og så mener jeg ikke uret skal tages retur.
Netop, vil jeg tro...

Jeg forstår stadigvæg ikke et dyt.
Der findes ikke i den virkelige verden nogle "ure med toldpapirer" eller "lovlige / ulovlige ure".
Holy Moses.
Jeg vil kalde sagen og historien med det som på amerikansk hedder Buyers Remorse svøbt ind i lovlydighedens falske skæg og garneret med historier om "tolddokumenter" som ikke findes IRL. Et ur er ikke som en bil med dertilhørende registreringsattest !!!

Jeg har aldrig, aldrig hørt engang historier om (besværlige) købere som kræver en papirløs urets historie dokumenteret på den her måde. Jeg tror i flg. mine erfaringer og kendskab til urpushere at ni ud af ti vil i samme slags situation pege på dørren.

Men den igen, jeg kender jo ikke historien, så absurd som det lyder. Jeg er ikke interesseret at sende en PB for at få forklaringen hvad det hele handler om og jeg ved stadigvæg ikke, hvorvidt den her "greymarket sælger" skrev en kvittering for uret for omkring de 50+ K (det ville jeg kræve som køber...). Fordi, skrev han kvitteringen, er den gede vist barberet so to say.
Fik du kvitteringen, Jacob ?

Og, for en god ordens skyld; hvis man ikke kan ligge den bagliggende kringlet historie frem (uden navns nævnelse) men er nødt til at PB "brugsanvisningen / forklaringen" for de interesserede, er der vel ingen grund til at starte en tråd ?

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
TioMalo Skrev:Og, for en god ordens skyld; hvis man ikke kan ligge den bagliggende kringlet historie frem (uden navns nævnelse) men er nødt til at PB "brugsanvisningen" for de interesserede, er der vel ingen grund til at starte en tråd ?

Vh. John
Nu var det jo ikke Jacob der startede denne tråd, han kom bare med sin mening Icon_e_wink

Jeg har talt med Jacob og kender hans historie og da det er meget individuelt hvad man opfatter som god/dårlig service, ønsker jeg ikke at hænge nogen ud. Ydermere kan ejeren komme til at hæfte personligt for hvad der skrives på et privatejet forum, hvorfor jeg er nød til at sørge for at nogens ry ikke "tilsvines"

Og som nævnt kan det diskuteres hvordan den pågældende episode kan opfattes, hvorfor det er endnu mere relevant at træde varsomt.
Derfor har jeg aftalt med Jacob at han skal nøjes med at fortælle folk det privat, hvis han ønsker det.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)