IWC AT 3536 i høj kurs?
#21
Hmm, det bliver nok ikke AP denne gang. Jeg er faktisk i tvivl. BP er klart i tankerne men jeg har også en anden IWC i kikkerten som vi ikke har set mange af i DK, ikke noget vanvittig dyrt. Vent med at gætte til det bliver mere aktuelt Icon_e_biggrin1

Mvh
Michael
İmage
Svar
#22
Super fedt ur i en (mener jeg) kvalitet som vi desværre ikke ser mere fra IWC i deres divers helt sikkert et ur jeg godt gad at eje,
prisen mener jeg skal ligge et sted i mellem 25-30k så 28 er vel fair.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#23
Ja det er en skam at IWC ikke længere selv modificere deres basis værker. Dog det er nok ikke noget forbrugeren kommer til at mærke. De nye AT's er super fede ure, men tror aldrig de kommer til at opnå samme ikoniske status, som 3536'erne efterhånden har fået. Det bliver sjovt at se hvad IWC gør ved AT linien når den skal fornyes næste gang, den er jo højst sandsynligt den næste i køen.
Svar
#24
At IWC ikke længere modificerer deres basis værker i AT serien er nok at se lidt sort på tingene:

[url]"https://watchotaku.atlassian.net/wiki/display/swr/IWC+30110" onclick="window.open(this.href);return false;">https://watchotaku.atlassian.net/wiki/d ... /IWC+30110[/url]

Blot et halvt indspark Icon_e_wink

İmage
De venligste hilsner, John
Svar
#25
Jeg quoter her Michael Friedberg forum mod hos IWC.com

Citat:"It's cal. 30110, which is an ETA 2892 produced to IWC's standards"
Citat: "As already commented IWC does use Selita as a supplier for some models"


Jeg er ikke ekspert, men jeg tror altså ikke IWC længere selv "opgradere" deres basis værker, men enten får ETA eller Selita til at producere værker efter deres ekstra strenge krav.
Måske Michael ved det med sikkerhed?(altså vores Michael Icon_e_biggrin1 )
Svar
#26
Hvis du gider ulejlige dig til at læse det link, som jeg smider i tråden Kristoffer, så får selvsamme mod. svar fra IWC omkring cal. 30110 Icon_e_wink Det er marginale ændringer, der er fra cal. i 3536 til cal. i 3568, på trods af alle rygterne på diverse fora, og derfor ville jeg lige smide dette i denne tråd. Håber det er ok. Kh John Icon_drinks
De venligste hilsner, John
Svar
#27
Hvis der kun er marginale ændringer i selve måden værket i 3536 er lavet/forarbejdet i forhold til det som ligger i 3568,
så er der godt mange mennesker på diverse fora som er galt på den.

Men det er altid rart at blive mindet om at flere tallet ikke altid har ret. Icon_e_wink
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#28
Jeg har muligvis ikke fundet hele løsningen, men dette er det nyeste udsagn jeg kunne finde, skrevet af en kendt IWC samler og på IWC's eget Forum i februar 2013 (datoen er vigtig i denne sammenhæng). Hans udsagn er ikke blevet modsagt af IWC eller moderator Michael Friedberg......

"I understood that for instance the whole 30110 movement is made by ETA, according to IWC specifications. That is, there is maybe some quality control when the movements arrive at IWC, but no modifications by IWC. That would be in line with the strategy of ETA to not deliver half-products to other companies anymore. Because of the IWC specifications ETA still delivers, where other companies are or will not getting ETA movements anymore. Of course, I stand corrected too..."

Som jeg tidligere har skrevet er det nye værk forniklet i modsætning til før hvor værket var forgyldt. Dette, sammen med andre nye poleringsmønstre, er muligvis de eneste forskelle bortset fra ovenstående udsagn om at værket nu samles komplet hos ETA efter IWC's anvisninger.

På dette link sammenligner IWC-moderator Michael Friedberg faktisk værkets to finishversioner....(bemærk at der skal klikkes på link i teksten for at se den gamle version)

[url]"http://www.iwc.com/forum/en/discussion/5132/?page=1" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.iwc.com/forum/en/discussion/5132/?page=1[/url]

Jeg mener at 30110 værket er super godt og i høj IWC kvalitet (siger jeg uden at være urmager) og sikkert fuldt på højde med tidligere, det er finishen som er ændret og man har simpelthen optimeret produktionen. Jeg tror at der sker en konstant optimering af produktionsprocesser.

Det er et værk som i den grad har vist sit værd gennem årene. Jeg testede mit 3536 fra 2000 og det går fuldstændig upåklageligt, taber under et sekund i døgnet.

Mvh
Michael
İmage
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)