Pris på den nye YMII i stål
Nogen der kan fortælle mig hvorfor den skal koste +100K??

Et stål-ur med verdens mest ligegyldige komplikation??

I dont get it?
Svar
18,850,-
Svar
altså 118,850,-
Den skal jo passe til en SWAN båd
Svar
Steffen Mortensen Skrev:altså 118,850,-

Dem får du ikke solgt mange af Steffen er mit bud!! Icon_e_surprised

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
De skal nok blive solgt, omend vi nok næppe ser nogen pre-finanskrise Daytona hypet salg Icon_e_wink Men er da enig i at det nok ikke kan trække meget mere rent prismæssigt. Steffen er der nogen udspil på 2013 prisstiginger fra Rolex og hvad niveau vi ca. taler?

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
Hej Mads,
Man ved aldrig mht. priser, men mit personlige gæt er et stort NEJ !
Guldet er faldet 10% - så alene her er der til en "rum" tid at gøre godt med !
God week-end
Svar
gmt-geek Skrev:
Steffen Mortensen Skrev:altså 118,850,-

Dem får du ikke solgt mange af Steffen er mit bud!! Icon_e_surprised

Vh. Jon

Prisen er efter min mening fair, hvis man sammenholder YM II med andre ure i det prisniveau, f.eks. Hublot BB og AP ROO. Jeg har længe vist interesse for YM II og frygter alene dets størrelse, selvom jeg har andre ure som er størrere.
Svar
Man kan sagtens finde dyrere eksempler, hvor man får mindre value for money, men er uret 35 k mere værd end Daytona'en? Desuden er prisen voldsom meget højere end Omegas cal. 8500 og Breitlings B01 modeller som mange nok vil mene er de hårdeste konkurrenter. Så spørgsmålet er om Rolex kan sælge dem med så stor en prisdifference. Det må tiden vise.

Spændende mht prisstigningerne i 2013 og om den forbliver ca. på 2012 niveau. Eller om guldprisens fald kun afspejles i fastlåste priser på G/S modellerne?!

/Mads
İmage
Svar
TimeToWatch.dk Skrev:Man kan sagtens finde dyrere eksempler, hvor man får mindre value for money, men er uret 35 k mere værd end Daytona'en? Desuden er prisen voldsom meget højere end Omegas cal. 8500 og Breitlings B01 modeller som mange nok vil mene er de hårdeste konkurrenter. Så spørgsmålet er om Rolex kan sælge dem med så stor en prisdifference. Det må tiden vise.

Vi bør tage højde for at YM II er mere kompliceret end Daytona, selvom førstnævnte benytter cal. 4160, der er en 'videreudvikling' af cal. 4130. Tilsvarende gør sig gældende ift. Breitling's cal. B01 og Omega's cal. 9300.

[youtube]QHsiRZMxBlE[/youtube]

Det skal desuden tilføjes, at YM II er størrere end Daytona og kommer med keramisk lünette.
Svar
Jeg er enig i at YMII sagtens kan koste mere end Daytona'en, men 35 k? Merprisen i materiale er vel max 10 kr. i stål. Guldmodellen er en anden snak. Ceramic lynetten og værket kan så trække lidt ekstra, og det faktum at det er en ny model der skal tjene sig selv hjem. Jeg syntes bare 118 k er farligt højt sat, når jeg objektivt ser på hvad jeg får. Man kan få et Omega PO Chrono med cal. 8500 med ceramic lynteet til ca. 50 k som head-to-head giver rigtig meget ur for pengene. Spørgsmålet er at denne x2 pris på YMII kan holde salget oppe på brandværdien alene og det lidt mere komplicerede værk?

/Mads
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)