A-serie på plastic certifikat....
Har lige haft en syret oplevelse. ... En sælger i Tyskland havde en 2007 14060 som jeg huggede til på i aftes, med boks og papir. På billederne var der et moderne plastic certifikat. Her til morgen spørger jeg tilfældigvis sælger hvad serienummeret starter med.... Svaret var et A..... Og det er i min bog en 99 klokke. Sælger siger at han har tjekket med Rolex AD ii Tyskland og fået at vide at alt er som det skal være.... Men hvordan og er det overhovedet muligt? En A-serie må da alt andet lige være født med papircertifikat. Selvom den så først er solgt i 07 så kan den da aldrig være på plastic kort.... I min bog er det helt skævt og alle alarmklokker ringer, selvom sælger er en kendt Good guy...

Input anyone?
Svar
MortenKN Skrev:Har lige haft en syret oplevelse. ... En sælger i Tyskland havde en 2007 14060 som jeg huggede til på i aftes, med boks og papir. På billederne var der et moderne plastic certifikat. Her til morgen spørger jeg tilfældigvis sælger hvad serienummeret starter med.... Svaret var et A..... Og det er i min bog en 99 klokke. Sælger siger at han har tjekket med Rolex AD ii Tyskland og fået at vide at alt er som det skal være.... Men hvordan og er det overhovedet muligt? En A-serie må da alt andet lige være født med papircertifikat. Selvom den så først er solgt i 07 så kan den da aldrig være på plastic kort.... I min bog er det helt skævt og alle alarmklokker ringer, selvom sælger er en kendt Good guy...

Input anyone?

Godt sprørgsmål.

Værdimæssig, nu uret med 99,9 % er ægte burde ikke betyde noget, men underligt er det med plastickort i 99. Det vil jeg også mene, men er ikke helt sikker. Spørg ham om det.
Svar
Interessant. Måske er den originale certifikat forsvundet og en tidligere ejer har bestilt en blanco plastikcertifikat fra østen ? (de kan fås i ufatteligt høj kvalitet, slet ikke som de kiksede kopi-papirs-certifikater)
Alt andet er næsten utænkeligt pga. at Rolex udsteder ikke erstatningscertifikater.
Eller gør de ?
Hvis en AD har mistet papirerne (at uret først solgt 2007 ville indicere let i den retning) og uret bliver hængende i biksen vil Rolex måske ekseptionelt udstede et ny certifikat ? (skal spørge Steffen Mortensen / Herning AD)

Det værste / mærkligste, jeg har set og hørt er nok en GMT-master II, T-serie fra 1996, solgt først 2007 - dog med helt matchende originale dokumenter.

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Jamen som nævnt så har han forhørt sig med Rolex AD i Hamburg som siger at garantikortet er ok.... Men altså jeg har for længst lært at det ikke er alle AD'er der er lige skarpe. Det kan jo umuligt passe. Så skulle uret være født med et plastic certifikat i 99? Mon dog? det var ikke engang opfundet dengang....

Og uanset hvad så vil en A-serie aldrig være et 2007 ur selvom det først er solgt i 07 - det vil altid være en 99'er og kan derfor ikke trække den samme pris som en 07'er (Og han ville ha en pris som svarede til en 07'er)
Svar
Citat:Det værste / mærkligste, jeg har set og hørt er nok en GMT-master II, T-serie fra 1996, solgt først 2007 - dog med helt matchende originale dokumenter.

Har jeg set masser af gange - Sågar NOS items fra 80'erne som først er solgt i 2010-11 stykker.... Ikke noget underligt der. det underlige for mig i denne sag er Plastic certifikatet på et så gammelt ur. Fatter det ikke....
Svar
Citat:Og uanset hvad så vil en A-serie aldrig være et 2007 ur selvom det først er solgt i 07 - det vil altid være en 99'er og kan derfor ikke trække den samme pris som en 07'er (Og han ville ha en pris som svarede til en 07'er)

Normalt er der ikke mere et-par år mellem produktions- og salgsdatoen, men dette problem er meget kendt ! Tror at 1/3 af udenlandske brugtforretninger bruger den seneste og mest appetitlige dato i deres annoncer.
Vh. John
Svar
Citat:Men altså jeg har for længst lært at det ikke er alle AD'er der er lige skarpe.
Icon_+1
Vh. John
Svar
Citat:Normalt er der ikke mere et-par år mellem produktions- og salgsdatoen, men dette problem er meget kendt ! Tror at 1/3 af udenlandske brugtforretninger bruger den seneste og mest appetitlige dato i deres annoncer.
Vh. John

Det er jeg helt med på og har heller intet imod at købe et ur som er annonceret som en 07'er som reelt er en overgemt 05'er....Men en 99er solgt som en 07'er, der springer jeg sgu over
Svar
Havde jeg al verdens tid i min disposition, ville jeg undersøge sagen. Fra ren og skær nysgerrighed Icon_e_biggrin1

Vh. John
Svar
Er det en T-dial? Hele historien lyder for mærkelig, og ikke noget jeg ville hoppe på, da du så hænger på en forklaring i et evt. gensalg. Det kunne lugte af at der er blevet smidt et certifikat væk fra AD's side i et service engang efter 2007/2008. Så hænger de på at skulle skaffe et nyt og dermed fået lavet et plastic kort som erstatning. Har hørt dette ske før med papir certifikater hvor forhandleren måtte skaffe et nyt replacement.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)