Omega PO Titanium
#31
Det er ikke keramik, Lars, men liquidmetal.....

Om det så er mere "stødsikkert" aner jeg ikke....
Svar
#32
Claus Tukjær Skrev:Det er ikke keramik, Lars, men liquidmetal.....

Om det så er mere "stødsikkert" aner jeg ikke....
Præcis. Jeg kender dog ikke til egenskaber, men formodede, at en af fordele var, at Liquidmetal ikke smadrer. But enlighten me, please ;)
Svar
#33
Claus Tukjær Skrev:Det er ikke keramik, Lars, men liquidmetal.....

Om det så er mere "stødsikkert" aner jeg ikke....
I tager fejl! Lünetten er lavet af keramik, tallene og markeringerne i lünetten er Liquidmetal! Jeg har bemærket, at mange misforstået tror, at Liquidmetal er materialet lünetten er lavet af. DET ER DET IKKE!

Keramik ER et skørt materiale som splintrer, det gør aluminium IKKE!
__________________________
De bedste hilsner
Lars Slettegaard

Omega Seamaster Diver 300 M

Casio G-shock
Seiko 5 
Svar
#34
Ok, det vidste jeg IKKE..... Man skulle nok have været der.....
Svar
#35
Claus Tukjær Skrev:Ok, det vidste jeg IKKE..... Man skulle nok have været der.....
He he Icon_e_biggrin1
__________________________
De bedste hilsner
Lars Slettegaard

Omega Seamaster Diver 300 M

Casio G-shock
Seiko 5 
Svar
#36
Slettegaard Skrev:
Claus Tukjær Skrev:Det er ikke keramik, Lars, men liquidmetal.....

Om det så er mere "stødsikkert" aner jeg ikke....
I tager fejl! Lünetten er lavet af keramik, tallene og markeringerne i lünetten er Liquidmetal! Jeg har bemærket, at mange misforstået tror, at Liquidmetal er materialet lünetten er lavet af. DET ER DET IKKE!

Keramik ER et skørt materiale som splintrer, det gør aluminium IKKE!
Icon_+1

Eller som Omega selv siger:
[url]"http://www.youtube.com/watch?v=r71t-FSoFAI" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.youtube.com/watch?v=r71t-FSoFAI[/url]
Svar
#37
Slettegaard Skrev:
Claus Tukjær Skrev:Det er ikke keramik, Lars, men liquidmetal.....

Om det så er mere "stødsikkert" aner jeg ikke....
I tager fejl! Lünetten er lavet af keramik, tallene og markeringerne i lünetten er Liquidmetal! Jeg har bemærket, at mange misforstået tror, at Liquidmetal er materialet lünetten er lavet af. DET ER DET IKKE!

Keramik ER et skørt materiale som splintrer, det gør aluminium IKKE!
I stand corrected :)
Svar
#38
Tak for linket. Så lærte jeg også lidt nyt i dag....
Svar
#39
Efter min mening er de keramiske lynetter med Liquidmetal et stort skridt i den rigtige retning for Omega. Alt for længe har de på deres PO (og andre SMP modeller) anvendt billige stål lynetter med et tyndt klisterindlæg, som ved daglig brug både blev ridset og let blegedes i solen. Det kan ikke siges at være prangende meritter for et ur i +20K klassen Icon_flov Jeg er selv glad for mange af PO 2500 klokkernes enkeltelementer, men lynetten vinder altså ingen priser. Prøv blot at sammenligne lyden og følelsen ved betjening med fx en Seiko SKX007 (som har samme type indlæg) til 1/10 af prisen... AVS Icon_rolleyes
De venligste hilsner, John
Svar
#40
Jeg tror at det er dette med at både keramik of liquidmetal er super hårdt og ikke går i forbindelse med noget i luften - altså korrosionssikret så at sige, der får mig til at tænke at også farven vil være meget mere stabil. Også at farven iforvejen er ligesom en anelse materet.


The OMEGA Seamaster Planet Ocean Liquidmetal Limited Edition, which has a stainless steel case and bracelet, is driven by OMEGA’s revolutionary Co-Axial calibre 2500. These movements, which have been heralded for their long-term chronometric performance, are perfectly complemented by the robust, corrosion-resistant ceramic and Liquidmetal alloy components. The result is pure OMEGA: a design premiere which will retain its appearance indefinitely, blended with innovative Co-Axial technology.

Indefinitel = på ubestemt tid

Vh baun
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)