I orienten er de urtossede
#1
Hej, jeg bor for tiden lidt ude øst på, nærmere bestemt singapore.
Herude er de virkelig tossede med ure, så derfor tænkte jeg at jeg ville uploade nogle af de snapshots jeg får taget når jeg går rundt og kigger på vinduer.
Hvis admin mener det hører til under generelt så bare flyt det.

Håber at få tid til at opdatere løbende.

İmage
Fin samling portugisere

İmage
Urmageri på gaden, kan ikke forestille mig det er helt sterilt.

İmage
Tribute to deep sea US-skive, foretrækker faktisk den rene EU skive, men uanset skive er det nu lækkert.

İmage
Tudor BB på læder - helt utroligt lækkert ur på en fed rem.

İmage
Det nye Ingenieur GMT i titanium med keramik skruer. 45mm og er virkelig let på armen.

İmage
Det er ret tyndt også, fordi der ikke er soft iron cage i, så det er ikke antimagnetisk. Syntes virkelig det er at sælge ud af principperne.

İmage
Det nye 40mm Ingy er tilgengæld antimagnetisk og helt igennem et lækkert ur. Man kunne måske savne I mønsteret på skiven som 3227 har.

İmage
Faldt også over en af de første udgaver af Ocean2000 med første generations lænken intakt - prisen var desværre non negotiable og alt for høj.

İmage
I Hong Kong er de om noget mere urtossede - de er overalt. Også flagship butikkerne hvor der virkelig er gjort noget ud af det og ekspedienterne ved rent faktisk noget om ure.

İmage
Og de er forholdsvis gavmilde med glittede magasiner.
Lever i min egen lille dykkerklokke..
Svar
#2
Super.......keep it coming Icon_e_biggrin1

Sendt via Tapatalk
Svar
#3
peterkaa Skrev:İmage
Det nye Ingenieur GMT i titanium med keramik skruer. 45mm og er virkelig let på armen.
Dette GMT-Ingenieur er bare fedt, men det ser jo enormt ud i forhold til standardstørrelses- (??) Ingenieuren.

Hvordan spiller skivefarven sammen med uret efter din vurdering?
Svar
#4
Skal til Singapore til December - tænker, masterkortet skal med Icon_e_biggrin1
Anders 


Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969
Svar
#5
Sociologen Skrev:
peterkaa Skrev:http://peecee.dk/uploads/052013/Picture_038resize5.jpg
Det nye Ingenieur GMT i titanium med keramik skruer. 45mm og er virkelig let på armen.
Dette GMT-Ingenieur er bare fedt, men det ser jo enormt ud i forhold til standardstørrelses- (??) Ingenieuren.

Hvordan spiller skivefarven sammen med uret efter din vurdering?

Det er nemlig rigtig fedt, men 3227'eren er federe, grovere og mere barsk. 3227'eren ved siden af er 42mm, vinkel og lys snyder ret meget på billedet, så meget større er det ikke.

På armen syntes GMT'en mindre end 3227 pga. tyngde og højde.

Jeg syntes farven spiller maks, men igen det er en lidt kedelig skive uden tekstur - det syntes jeg godt man kunne forvente af et ur til de penge. 69k HKD.
Det fåes jo også i en split minute chrono hvis det frister.

Amehlbye: Tjek <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.swx.com" onclick="window.open(this.href);return false;">www.swx.com</a><!-- w --> inden du tager ud, der er et godt udvalg hos private sælgere.
Lever i min egen lille dykkerklokke..
Svar
#6
Ganske fed IWC...den skulle bare have været uden GMT.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
#7
KlausM Skrev:Ganske fed IWC...den skulle bare have været uden GMT.
Mvh
Klaus

Hvorfor?

Anyhoo, mere tosseri i den lidt mere ekstreme ende...

İmage
Dårligt billede af en slags JLC reverso fidus med dobbelt roterende tourbillion, meget imponerende..

İmage
Richard Mille 057 med lidt lir på, FYI er en HKD kun i 0.75 - så altså...
Lever i min egen lille dykkerklokke..
Svar
#8
Lidt mere tosseri fra orientens mystik..
İmage

İmage

Et sen 90'er Explorer et jeg fandt hos Ross Watch, det er nu altså et flot ur. Det satte straks tanker i gang om natoremme, sportsvogne og eventyr.
Indehaveren Kai, der har taget over efter sin far, er en ærlig fyr der har meget spændende i vinduet og han er altid klar på en lille snak om ure og tosser.
Han er meget vidende omkring Rolex, men ikke religiøs omkring det.
Han er også forretningsdrivende og spørger altid lidt til priserne på forskellige Rolex referencer i Europa, et emne hvortil mit bidrag desværre er begrænset.

İmage

Så var jeg en tur forbi en IWC botique og kunne ikke dy mig for at prøve dette Deep Two. Det er muligvis dumt, for dyrt og alt det der, men det er bare et fedt ur! Det sidder helt kanon på armen, faktisk er det et møg wristshot jeg har fået taget, det yder ikke uret retfærdighed.

İmage

Der blev også lige til et billede af tre generationers AT, den nysgerrige tosse vil notere sig at nogen fik lov at lege med den mekaniske dybdemåler på Deep Two - great succes! Det er bare en fed funktion! Icon_e_wink

İmage

İmage

Faldt over det nye PO GMT, et ur jeg var ret lun på da billerne fra Basel kom ud.
Det er virkelig også flot og størrelsen på 43 virkede som et godt kompromis.
Jeg syntes bare uret er for højt, det ser lidt klodset ud og den manuelle He ventil hjælper ikke.
Den pyntelige ekspedient forklarede at det jo var fordi det var rated til 600m, jeg skævede ned til mit 3536 og sagde at jeg ikke syntes dybde ratingen var en undskyldning. Hun var som sagt mere pyntelig, end vidende.
Hun så lidt skævt til mig (pun intended), men måtte alligevel lige se nærmere på GST'eren for at tjekke om det med de 2000m nu kunne passe.
Lever i min egen lille dykkerklokke..
Svar
#9
Fedt.....keep it coming Icon_e_biggrin1
Svar
#10
İmage
Det sidste ur jeg fik prøvet inden jeg forlod s'porren, det er så lækkert, forstår godt Kristian Haagens begejstring for det han har fået til låns. Lorte billede det ved jeg, men skiven er vild den har så meget dybde..

Sincere watches har en udstilling med 100 tourbillion ure, jeg havde desværre ikke kameraet med. Hvis nogen kommer forbi så gå en tur forbi takashimaya, det er for vildt!
Lever i min egen lille dykkerklokke..
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)