T-viser vs L-viser
Inspireret af Joepetes fede PAM har jeg de sidste dage kigget en del på den model. Jeg har på watches.de(fedt udvalg iøvrigt) fundet et a og en b årgang, hvilket der selvfølgelig er en kæmpe prismæssig forskel på. Men den ene A har T-dial den anden B L-dial. Og jeg kan ikke lige lure den visuelle forskel mellem de to! Er der en der kan hjælpe mig der?

På forhånd tak!
PAM 351, Certina DS Action, Zenith Respirator(som trænger til en kærlig hånd) og Junghans fra 1950 arvet fra min oldefar....
Svar
Uden at vide det, men ville gætte på tritium vs. luminova...
Svar
Kristofferj Skrev:Uden at vide det, men ville gætte på tritium vs. luminova...
Jep og tritium er som regel mere eftertragtet blandt samlere pga. den flotte patina de tit udvikler.
Svar
ja, det giver jo god mening. Tak for det hurtige svar!
PAM 351, Certina DS Action, Zenith Respirator(som trænger til en kærlig hånd) og Junghans fra 1950 arvet fra min oldefar....
Svar
Tritium er populært men på disse første serier skal uret være monteret med den oprindelige skive og ikke en service skive for at kunne holde de høje priser.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Tror du da det er en service skive?
Svar
Ikke nødvendigvis. Hvad har du kig på?
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
jeg kiggede på watches.de på deres PAM 2a og 2b. A'eren er helt uden for min pengepund, men synes 2b så interessant ud prismæssigt! Men er aktuelt ikke ved at købe skulle købe noget! Icon_rolleyes
Svar
B-serien kom med både T og L skive. Skiftet skete midt i serien. Tritium er bare mere hot og det afspejles klart i prisen.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Et eksempel på T og L, håber det hjalp.

İmage
Truyen

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)