Hjælp til AT
Mit næste ur skal være en Aquatimer, og indledningsvis er jeg nok mest stemt til 3536, men er da også tiltrukket af nogle af de nyere modeller, bl.a har jeg forstået at lumen skulle være væsentligt forbedret? Ellers er mit spørgsmål mest omkring "dikkeværket": det forekommer mig at der er utroligt mange ref-numre at vælge imellem, men hvad er fakta: hvilke værker er at foretrække?
Ps jeg vil ikke ha' kronograf, og er i tvivl om det skal være indvendig eller udvendig lunnette....
Svar
Godt valg :-)

İmage
Svar
Janus2312 Skrev:Mit næste ur skal være en Aquatimer, og indledningsvis er jeg nok mest stemt til 3536, men er da også tiltrukket af nogle af de nyere modeller, bl.a har jeg forstået at lumen skulle være væsentligt forbedret? Ellers er mit spørgsmål mest omkring "dikkeværket": det forekommer mig at der er utroligt mange ref-numre at vælge imellem, men hvad er fakta: hvilke værker er at foretrække?
Ps jeg vil ikke ha' kronograf, og er i tvivl om det skal være indvendig eller udvendig lunnette....

Hej Janus,

Ja, IWC har en lang tradition for dykkerure. Interessen for disse startede for alvor i 60'erne (første Aquatimer 1967) og enhver velrenommet ur-producent skulle have et dykkerur i sit sortiment.

İmage IWC3538

İmage IWC3538

İmage IWC3536

Hvilken Aquatimer man skal vælge handler jo meget om smag. Forskel i kvaliteten i værkerne tror jeg ikke er nævneværdig stor. Dér hvor man vil opdage den største forskel er nok på finisseringen. De nyeste Aquatimeres værk skulle efter sigende ikke have så smuk en finish som de ældre. Det skal siges, at jeg ikke selv har set et nyt værk så jeg ved ikke om denne information er korrekt. I 2003 blev værket cal. 30110 som de brugte i 3536 og benytter i det nyeste 3568 forniklet i stedet for den tidligere forgyldning. Da værket ikke er synligt er det en detalje som kun nørder går op i, men nogle af os er jo nørder....

3536 er blevet et ikon. Der blev ialt kun produceret 6000 i hhv stål og titanium. Det var et ur som anlagde helt nye takter hos IWC med hele Aquatimer GST linien. Interessen for dette ur er støt stigende.

İmage IWC3536

3538 er også meget intessant, denne med indvendig krans. Dette design slider ikke i samme grad på et skjorteærme som den takkede udvendige krans på 3536. Går ned til 2000 meter.

İmage IWC3538

3548 er næsten identisk med 3538 men går 'kun' ned til 1000 meter og kassen er et par mm lavere end 3538.

İmage IWC3548

IWC 3527 Deep One er det ultimative GST ur med indbygget dybdemåler, meget speciel komplikation. Sjældent, knapt 1000 stk. blev produceret.

İmage IWC3527

IWC 3231 Aquatimer Vintage er en ny reproduktion af det oprindelige Aquatimer fra 1967. Lækkert ur. Reproduktionen blev kun lavet ganske få år.

İmage IWC3231 Aquatimer Vintage (gammel versus nye model)

3568, den nyeste Aquatimer, har delt vandene voldsomt. En del mere bling bling, men stadig et interessant og flot ur IMHO.

İmage IWC3568

Her er jeg gået udenom alle kronograferne. Måske det hjalp dig en smule?

Mvh
Michael
İmage
Svar
Lumen er i top på de nye.....

İmage
Svar
Lidt billeder:

3538
İmage

3568
İmage
İmage

Jeg synes 3568 er et fedt ur.

Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Tak for input, ikke mindst fik jeg lidt bedre overblik over ref.-numrene, stor hjælp, som fik mig til at erhverve mig et 3536, som jeg jo nok må indrømme, at jeg har lidt svært ved at på "lander" i min postkasse.... Forhåbentligvis før week-enden, så poster jeg lidt billeder.
Stor tak igen!!
Svar
Lækkert valgt !!! Absolut et af de flotteste AT' er - hvis ikke det flotteste faktisk
Anders 

Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969
Svar
Stort tillykke med en klassiker.
Jeg glæder mig til at se billeder i tråden "Vore nye IWC" Icon_e_wink
Svar
Hvilken 3536 har du så valgt, stål eller titanium?

Hilsen Tom.

Sent from my iPhone using Tapatalk
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
Svar
På vegne af alle de glade 3536-ejere vil jeg gerne byde dig velkommen i gruppen. Icon_rygklap Icon_rygklap w
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)