Stakater i banken eller på armen?
Hvad er jeres holdning til spørgsmålet i emne?

Hvis man "spare" op, men ikke har en plan at bruge pengene til noget bestemt, ville i da bruge pengene på et ur (ure) som senere kunne omsættes på kontanter hvis behovet opstod? Eller kun bruge de nu afsatte penge til denne hobby.

For mig synes jeg det er en dejlig ting at kunne spare lidt op i ure, og dermed se en form for investering samtidig med at man har kærligheden om armen :-)

(Ved godt spørgsmålet næsten er besvaret, hvad i ville gøre ;)
Svar
Hej CB og velkommen til Urdebatten Icon_e_biggrin1

Min holdning er at man sagtens kan have penge stående i ure, men ikke mere end man har råd til at miste Icon_e_wink
Mange ure er forholdsvis fine investeringer (hvis man også indregner den daglige glæde) men intet er sikkert.

Hvem ved om mekaniske ure er interessante om 5 år ?
Men det er godt nok sjovere at bære nogle fede ure til daglig, end at have pengene i banken Icon_e_biggrin1
Svar
Hej,
Det er et godt spørgsmål. Har man mulighed for at sprede "investeringen" lidt kan det give et fint tilskud til livskvaliteten at smide lidt penge i et godt ur. Investeringsmæssigt (i kroner) er det ikke givet en god idé men giver det en glæde i dagligdagen kan det være mere værd end penge i banken (til en negativ rente). Når det så er sagt kan man med lidt omtanke og tålmodighed købe fornuftigt og så er basis lagt for en billig glæde.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Lige mine ord !!!
Med bankens renter eller mangel på samme :-)
Vi fik fornylig fælles økonomi herhjemme hvor vi blev enige om at få et større beløb hver som vi kunne bruge som vi havde lyst.
Mine står i en ny klokke :-)
Jeg betragter ure som hobby. Skulle det også en dag vise sig at det er en god investering er det jo dejligt.

Mine sparekroner stå i aktier, obligationer, pensionsordning med garanteret forrentning og fast ejendom.

Malerier, designmøbler, antikviteter og ure kan for excerpter og meget kompetente personer godt være en handelsvare og måske også en investering, men ikke for amatører efter min mening.

VH Baun
Svar
baun Skrev:Jeg betragter ure som hobby. Skulle det også en dag vise sig at det er en god investering er det jo dejligt.

Mine sparekroner stå i aktier, obligationer, pensionsordning med garanteret forrentning og fast ejendom.

Malerier, designmøbler, antikviteter og ure kan for excerpter og meget kompetente personer godt være en handelsvare og måske også en investering, men ikke for amatører efter min mening.

VH Baun

Har det på helt samme måde - og med aktier oppe 38% på et år, er det stadig bedre end et ur Icon_+1
Anders 

Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)